Achterbank zitting verwijderen bij installatie autostoelhoezen

Ik heb een VW Polo uit 2018 en kan nergens vinden hoe je de zitting van de achterbank eruit kan lichten.
Dit is nodig om een autostoelhoes (voor bescherming van de originele bekleding) om de achterzitting te krijgen.
Bij een vorige Polo kon ik de bank er gemakkelijk uit lichten. Bij deze kan slechts één zijde omhoog (de kant waar
normaal de knieholte van de passagier is) de andere zijde is muurvast. Ik heb ook de plastic kapjes van de bevestiging
voor de kinderzitjes (4 stuks) eruit gekregen, maar nog zit de zitting aan de rugkant muurvast.
De zitting heeft aan de zijde die je wel omhoog krijgt van die klemmen die in een gat gaan waar het wordt vastgeklemd,
maar achter zie ik geen dingen die je los zou kunnen maken. Of iemand hier weet hoe dat wel gaat.
Ik heb de dealer gebeld maar die zegt dat na losmaken van die 'knie holte kant', de kant dus direct achter de voorstoelen,
dat je dan de bank los kunt trekken naar de voorstoelen toe. Maar ik kreeg er geen beweging in.
Graag iemand die mij helpt, bij voorbaat hartelijk dank.
Zie ook de bijlage. Rode pijl A is knieholte kant, Blauwe pijl B zijn de kapjes kinderzitbevestiging, Gele pijl C is de rugzijde van de zitting die niet loskomt.
 

Bijlagen

  • Polo losmaken achterzitting.jpg
    Polo losmaken achterzitting.jpg
    58.9 KB · Weergaven: 51
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 95 pk 
Heb ik gedaan als je mijn tekst nog eent keer leest dan heb ik het over de plastic kapjes van de kinderzitting bevestiging, die heb ik eruit gehaald maar dat hielp niet. Ik wilde daarna ook met enige kracht de zitting eruit halen maar ik ben gestopt om niets te forceren. Onder het schuimrubber van de bank voelde ik een metalen rek/ kooi ook die was onbeweeglijk.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 95 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!