Accu vervangen

Hi allemaal,

Vanmorgen startte mijn VW Polo 9N3 niet meer: dode accu. Nu probeer ik al de ochtend om de accu te verwijderen, maar wat ik mij afvraag is hoe ik de plastic bovenkap (fusebox?) kan verwijderen. Op Youtube zie ik wat filmpjes staan, maar hier lijkt de bevestiging toch anders te zijn. Iemand hier ervaring mee?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
In de bijlage heb ik een drietal foto's bijsloten. Ik heb het idee dat de afdekplaat aan beide korte zijden vastzit, maar ik krijg het hier met geen mogelijkheid los. Foto 3 is een meer ingezoomd beeld van de rechterzijde; links dit dit lastig om hier een hoop in de weg zit.

Overigens, het verwijderen van de plus en min pool is geen probleem. Maar voordat ik deze begin los te draaien wil ik ook even zeker weten dat ik de afdekplaat los ga krijgen.
 

Bijlagen

  • Foto1.jpg
    Foto1.jpg
    930.6 KB · Weergaven: 87
  • Foto2.jpg
    Foto2.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 83
  • Foto3.jpg
    Foto3.jpg
    971.7 KB · Weergaven: 71
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Niet het beste flimpje maar je krijgt wel een idee hoe het moet.

Een schroevendraaier in de bevestigingspunten steken zodat het lipje loskomt, en dan die kant van het plastic frame omhoog trekken en zo rondom verder gaan.
Denk dat er 3 bevestigingspunten zijn, 1 aan elke zijkant en 1 achteraan de batterij.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik heb nog bijgesloten instructie gevonden, maar volgens kloppen de aanslutingspunten hierbij niet; deze zitten niet aan de voorzijde volgens mij...
 

Bijlagen

  • accu.jpg
    accu.jpg
    428.8 KB · Weergaven: 33
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
Het is gelukt. Het filmpje van Brent maakte inderdaad duidelijk om toch maar meer kracht te moeten zetten. Overigens was het daarna een behoorlijk gepiel om de accu's te verwisselen (echt veel ruimte krijg je niet), maar het is gelukt. Dank allemaal!
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!