ABS storing (9N)

dann

Actief lid
160
41
37
Goede dag,

Ik heb een storing in mij ABS.
De polo heb ik laten uitlezen en de sensor rechts voor bleek niet te werken, deze heb ik vervangen maar de storing bleef erin.

De ohmse weerstand van de sensor is 3K, is het mogelijk dat ik dit kan terug meten in de multi stekker van de ABS?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
je zou eens een poging kunnen doen om de stekker op de ABS-pomp even vast en los te maken of in te sprayen met contactspray.

Overigens heb ik wel eens ergens opgevangen dat de ABS-pomp bij oudere VAG-modellen nog wel eens voor problemen zorgt..
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik heb een schema kunnen downloaden met de meetpunten om de kabels op de ABS stekker te kunnen meten, ik meet de sensoren van LV en RV, allebij 3K ohm....

Ik heb ook inderdaad de stekker en contact doos ingespoten met contact spray, nu hopen dat dát de storing was, van de week weer even laten resetten.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Ik heb een schema kunnen downloaden met de meetpunten om de kabels op de ABS stekker te kunnen meten, ik meet de sensoren van LV en RV, allebij 3K ohm....

Ik heb ook inderdaad de stekker en contact doos ingespoten met contact spray, nu hopen dat dát de storing was, van de week weer even laten resetten.
Wil je die delen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
ik heb een lus meting gedaan met de kabel voor RV en dat was ook inorde, dus ik vermoed dat het de ABS pomp is? Ik heb de auto ook laten uitlezen en Rechts voor zat het probleem, en daar had ik ook al een sensor vervangen, dat heeft niet gehoplen. maar ik ga er eigenlijk niet meer zo veel aan me polo doen, de polo heeft 274.000 op de teller, motorisch is de auto nog perfect in orde. Ik rij nog een klein jaartje in deze auto en dan rij in deze:
Maar dan de AMG line.
exterieur-nieuwe-a-klase.png
Dus als de polo mij nog een jaartje van A naar B kan brengen, vind ik het prima.

Maar ik heb altijd graag in de polo gereden hoor
Maar onder aan bij de uitlaat (denk ik) begint het ook al te rammelen over elke bult die ik rij. Daar moet ik dus wel even na kijken, want ik moet het nog een jaartje mee doen.
20200530_100937.jpg

Op deze site kan je de schema vinden van de stekker voor de ABS, is trouwens een zeer handige site:

 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
  • Leuk
Waarderingen: Tarabass
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!