Aanschaf Polo 2016 Radio herkennen met Android Auto /Apple Carplay

Beste Polo-ers,
Klinkt nu net of ik een vraag stel op een Sportforum....
Korte vraag: is er een makkelijke manier om aan de hand van foto's van de radio te zien of een polo Android Auto/Apple Carplay heeft?

Ik ben op zoek naar een Polo uit 2016 en volgens mij hebben die niet allemaal deze optie.

Alvast bedankt voor het meedenken.
VrGr Dennis
 
Volkswagen  Polo  1.2TSI 
Yep is redelijk makkelijk te herkennen. Als het een goede garage is hebben ze ook een foto gemaakt van het App Connect scherm. Als je het scherm ziet met “Welkom bij App Connect” en je ziet Apple CarPlay, Android Auto en MirrorLink staan, kan je er vanuit gaan dat de auto deze optie heeft en het vrij geschakeld is. Mocht je het niet zien staan kun je dat altijd vragen aan de verkoper natuurlijk.
Het vrij schakelen hoeft op zich niet duur te zijn, maar laat dit niet door de dealer doen. Dan betaal je +/- €300.
Ik zal een foto van het App Connect scherm toevoegen ter illustratie.

Mocht je het moeten vrij schakelen, houd er dan rekening mee dat de auto de goede USB ingang heeft met een soort groen stekkertje. Je kan dit op het eerste oog niet zien, maar hier kom je vrij snel achter als App Connect het niet doet als je een telefoon aansluit op USB nadat hij is vrij geschakeld. Controleer dit ook met verschillende kabels.

Het ligt er ook heel erg aan waar de auto is afgeleverd. Mijn Polo is niet bij Pon in Amersfoort afgeleverd, maar in Rijssen. De functie was bij mijn Polo niet vrij geschakeld. Dit heb ik voor €100 laten doen in Soest.

Maar het is altijd beter om te zoeken naar een garage/particulier die een foto heeft gemaakt van dat scherm, dan kan je er vrijwel vanuit gaan dat de goede USB stekker er in zit en de eigenaar de functie ook gewoon heeft gebruikt. Bespaart je een hoop geld en kopzorgen!

Succes met je zoektocht!
 

Bijlagen

  • BE12DA20-9C57-432B-8B77-97DF2FA11BE3.jpeg
    BE12DA20-9C57-432B-8B77-97DF2FA11BE3.jpeg
    140.1 KB · Weergaven: 27
  • 3A33A33B-159C-4BFA-8D37-E4EE9B80C8B6.jpeg
    3A33A33B-159C-4BFA-8D37-E4EE9B80C8B6.jpeg
    11.8 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!