95pk vs 115 en 135pk

Orrie

Bekend lid
333
122
49
Leden, vanochtend heeft de dealerT mijn polo aw 95pk opgehaald om een camera in te bouwen. Als leen auto heb ik een T-Roc. Dit is tot mijn verbazing ook een 1.0 liter 3 cilinder maar dan met 115pk'tjes. Nou moet ik zeggen dat mijn polo boven verwachting goed en vlot rijdt. Maar dit rijdt toch echt weer een stuk beter. Betekent dit dat als mijn polo van 95 naar 135pk gaat door VAG tuning ik helemaal in de wolken zal zijn. Of is een T-Roc 6bak toch een andere motor dan mijn 5bakkie?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Zelf rijd ik regelmatig in een getunede polo 1.0 TSI. De motor is van 95 PK met 175 Nm naar 130 PK met 240 Nm gegaan. Dat rijd zo heerlijk. Enige nadeel is dat de vermogens afgifte niet meer zo netjes is als af fabriek (klein beetje bonkerig geworden), maar het extra vermogen maakt dat meer dan goed.
Het is ook mogelijk om voor een polo de gasrespons te verbeteren via VCDS en dergelijke. Dat maakt ook een groot verschil.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Leden, vanochtend heeft de dealerT mijn polo aw 95pk opgehaald om een camera in te bouwen. Als leen auto heb ik een T-Roc. Dit is tot mijn verbazing ook een 1.0 liter 3 cilinder maar dan met 115pk'tjes. Nou moet ik zeggen dat mijn polo boven verwachting goed en vlot rijdt. Maar dit rijdt toch echt weer een stuk beter. Betekent dit dat als mijn polo van 95 naar 135pk gaat door VAG tuning ik helemaal in de wolken zal zijn. Of is een T-Roc 6bak toch een andere motor dan mijn 5bakkie?

Verschil zal je zeker merken. Maar....ook dat went weer :mrgreen: Had mijn Up! ook getuned naar 143 pk bijJD. Dat was echt fun (laag gewicht, met die extra pk-tjes).

q90717u9d130v.jpg
 
Ik wilde ook van 95 naar 115 maar uiteindelijk niet gedaan omdat het 115pk model standaard met 6 versnellingen wordt geleverd. Daardoor denk ik dat een 115pk met 6 versnellingen af-fabriek mogelijk anders rijd dan een 95pk opgeschroefd naar 115pk met 5 versnellingen. Iemand daar een idee over?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ik wilde ook van 95 naar 115 maar uiteindelijk niet gedaan omdat het 115pk model standaard met 6 versnellingen wordt geleverd. Daardoor denk ik dat een 115pk met 6 versnellingen af-fabriek mogelijk anders rijd dan een 95pk opgeschroefd naar 115pk met 5 versnellingen. Iemand daar een idee over?
mijn idee? lekker tunen, je krijgt meer vermogen, en die 1.0 zijn allemaal hetzelfde motortje. wat zou er dan anders rijden? behalve dat een 6 bak andere schakelmomenten heeft en misschien op de snelweg wat minder hoog in toeren rijd
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ik wilde ook van 95 naar 115 maar uiteindelijk niet gedaan omdat het 115pk model standaard met 6 versnellingen wordt geleverd. Daardoor denk ik dat een 115pk met 6 versnellingen af-fabriek mogelijk anders rijd dan een 95pk opgeschroefd naar 115pk met 5 versnellingen. Iemand daar een idee over?
Ik denk dat het idd dezelfde motortjes zijn. 6bak rijdt natuurlijk iets rustiger dan een 5bak. Echter lijkt het er op dat de 5bak langere versnellingen heeft. Maar goed....ik ben geen specialist op dit gebied. Kan het alleen vergelijken met mijn vorige polo die wel een 6bak was. Deze 5bak rijdt gewoon heel goed.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Stiekem zit ik ook al de prijzen van GTI'tjes in de gaten te houden maar wacht ik ook met smart op de nieuwe Golf.
Iemand een idee wanneer die gepresenteerd gaat worden.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Ja sommige foto's zijn even schrikken.... Als de Golf echt lelijk is dan toch maar door sparen voor een Polo GTI :) Hoewel de nieuwe bmw 1 serie ook leuk is.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Ja sommige foto's zijn even schrikken.... Als de Golf echt lelijk is dan toch maar door sparen voor een Polo GTI :) Hoewel de nieuwe bmw 1 serie ook leuk is.
Hoelang wil je nog sparen dan? oke een Kale 1 serie heb je wel voor polo gti geld maar dat moet je denk ik niet willen als je een gti wil. ik neem aan dat je dan ook een 1 serie wil met een M pakketje exterieur en interieur
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik vermoed dat de meeste mensen die nieuwe auto's kopen/rijden een lease bak rijden. Ik koop liever auto's die 1 tot 2 jaar oud zijn. Dus de nieuwe golf/bmw moet tenminste een jaar oud zijn. Hiervoor had ik een BMW 530i van 4 jaar oud. 3,5 jaar later van 20K minder waard hahaha. Zelfde verhaal met een MB CLK voor de BMW. Dat doe ik liever ook niet meer. Geen idee wat een GTI doet qua afschrijving.
Overigens was deze polo 9 maanden jong toen ik hem kocht....maar was ff niet anders, de vorige Polo is gestolen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Ik vermoed dat de meeste mensen die nieuwe auto's kopen/rijden een lease bak rijden. Ik koop liever auto's die 1 tot 2 jaar oud zijn. Dus de nieuwe golf/bmw moet tenminste een jaar oud zijn. Hiervoor had ik een BMW 530i van 4 jaar oud. 3,5 jaar later van 20K minder waard hahaha. Zelfde verhaal met een MB CLK voor de BMW. Dat doe ik liever ook niet meer. Geen idee wat een GTI doet qua afschrijving.
Overigens was deze polo 9 maanden jong toen ik hem kocht....maar was ff niet anders, de vorige Polo is gestolen.
Heel verstandig om zo auto's te kopen inderdaad, die afschrijving op sommige modellen word je gewoon misselijk van ja. mijn fout ik dacht dat je voor een nieuwe gti of nieuwe 1 ging een 1 serie met de kop er af en alles er op en aan met een beetje een leuke motor is idd leuk
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Orrie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!