6R 1.4 Krukas poelie bout

Beste mede polo rijders,

Aangezien 1 van mijn kleppenstoters aan het ratelen is wil ik de hele boel er af halen en nieuwe stoters plaatsen.
Nou heb ik alles klaar liggen inclusief nieuwe dibu set, timing tools en stoters natuurlijk.
Ik liep echter vast op het loshalen van de krukas poelie bout. Ding zit echt allejezus vast. Zelf een blokkeer tool gemaakt maar die verboog gewoon. Slagmoersleutel van 700nm haalde ook niet zo veel uit. Heet stoken kan niet vanwege de plastic beschermkap waar de riem onder zit.

Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag!
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
ik sluit mij aan bij @David97. overigens probeer ik altijd, als ik een bout niet los krijg, om deze vaster te zetten. soms wil dit wel en breekt de bout daardoor los.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@David97
Voor zover ik weet is het normale draad. Ik heb namelijk een nieuwe bout, moet van de haynes, en dat is een gewone rechtse draad.

@Johan
Ik zal eens kijken of ik de startmotor los kan halen en daar het vliegwiel kan blokkeren, bedankt voor de tip!

@Robin-1991
Nou moet de bout behoorlijk vast (80nm +90graden) maar ik had wel verwacht dat 700nm genoeg zou zijn om de bout los je jakkeren haha
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
@Robin-1991
Nou moet de bout behoorlijk vast (80nm +90graden) maar ik had wel verwacht dat 700nm genoeg zou zijn om de bout los je jakkeren haha

Meestal zit hier ook nog loctite aan vandaar dat die soms zo gruwelijk vast kan zitten.
Wij hebben op de zaak een luchttol die 1400nm kan los slaan(volgens de tol).
Dus misschien even langs een garage en vragen of ze hem los willen rammen.
Daarna weer vast en thuis weer los Stick Out Tongue

Ik zou wel oppassen met blokkeren met zelf gemaakt gereedschap,
Straks breekt er een stuk uit je blok oid.
 
@NiekdeJong wat ook nog wel eens helpt als je luchttol NET dat beetje kracht mist: kruipolie in de luchttol spuiten op de plek waar je normaal gesproken je luchttol aankoppelt. vervolgens compressor aan laten slaan, zodra deze weer uit gaat met je luchttol in stoten los draaien (niet constant volgas erop, maar steeds met pulsen, soms helpt het ook om een paar keer de tol linksoms laten draaien, dan breek je de loctite).

Anders iemand met een dikke schroevendraaier/koevoet jou vliegwiel laten blokkeren (op de starterkrans) en met een dop en wat verlengstukken aan de bout gaan hangen (ja, echt HANGEN, of op springen natuurlijk) knapt ie vanzelf wel los! (laatst ook gedaan met een 1.4 16V uit een 6N2, in de basis het zelfde blok volgens mij)

Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Van alles geprobeerd. Hangen aan de sleutel en op de rem trappen, starten met een sleutel er op.
Uiteindelijk bij voertuigonderhoud een slagmoer sleutel gehaald, die normaal voor vrachtwagen is, en daarmee kwam hij eindelijk los.
Nooit dat ik dit thuis had kunnen doen.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
De sleutel zit direct op de krukas dus daar komt verder geen riem bij kijken.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat ;)

Volgens mijn zit er nog altijd een distributie op.
Maar goed, het is goed gegaan.
Ik probeer je alleen te waarschuwen, om dat soort dingen voor je eigen veiligheid en portomonee niet meer te doen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!