6N Airbag foutcode 00588

Mijn vrouw rijd dagelijks in de Polo 6N, en melde mij dat het lampje van de Airbag niet meer uit gaat.
Ben even bij een kameraad langs geweest en de laptop er aan gekoppeld.
De foutmelding is de volgende:

00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High.

Het is een Polo 6N uit 1997, 1.4 16V 100PK

Volgens kameraad kan het in de connector in het stuur komen.. (zit opgewikkeld ofzo?)
Iemand ervaring of een oplossing?
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Het is waarschijnlijk de connector die op je airbag zit geklikt. Daarin zit namelijk een spoeltje.
Als deze niet meer goed is gaat deze een storing geven / andere weerstand.
Deze stekker vervangen en probleem is waarschijnlijk opgelost.
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Sjakie zei:
Ik heb al een aantal topics gevonden tussen deze websites:
http://www.google.nl/search?q=00588+-+A ... =firefox-a
Thanx

Bas zei:
Dat het het sleeplint/ring is tussen je stuur en stuurkolomschakelaars dat zou heel goed kunnen ;) Daar zou idd mee beginnen.
RJPolo zei:
Het is waarschijnlijk de connector die op je airbag zit geklikt. Daarin zit namelijk een spoeltje.
Als deze niet meer goed is gaat deze een storing geven / andere weerstand.
Deze stekker vervangen en probleem is waarschijnlijk opgelost.
@Bas & RJPolo
Is dat goed zelf te doen? en zoja hoe? en wat vooral niet? :mrgreen:
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Ja is goed zelf te doen als je de juiste schroevendraaier hebt om in je stuur de ring te verschuiven.http://imageshack.us/f/339/n690123.png/ Voorbeeld schroevendraaier
Dit gaat overigens heel erg stroef.

Connector waar het om gaat ziet er zo uit...
DSC01218a-1.jpg

Dan is het goed te doen... succes
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
om even terug te komen op dit onderwerp...
Hij is naar de garage gegaan (geen VW dealer), en zij hebben het probleem verholpen.
Volgens zeggen een soldering opnieuw gemaakt. Foutcode is sindsdien ook niet meer teruggekomen.
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Om even een oud topic open te halen...

Na een defect aan de koplamp ben ik gaan zoeken naar het euvel in de schakelaars aan het stuur.
Daarbij viel op dat er een stekker los hing.

Dit bleek dus de airbag stekker te zijn die ze hebben losgehaald, en niet een of andere soldering in de sleepring.:evil:
Nu dus zoeken naar een andere sleepring (deze sprong al uit elkaar bij loshalen stuurwiel)

Iemand een idee hoe ik die gele stekker los moet halen van de airbag?
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Om even een oud topic open te halen...

Na een defect aan de koplamp ben ik gaan zoeken naar het euvel in de schakelaars aan het stuur.
Daarbij viel op dat er een stekker los hing.

Dit bleek dus de airbag stekker te zijn die ze hebben losgehaald, en niet een of andere soldering in de sleepring.:evil:
Nu dus zoeken naar een andere sleepring (deze sprong al uit elkaar bij loshalen stuurwiel)

Iemand een idee hoe ik die gele stekker los moet halen van de airbag?


Ondertussen sleepring ertussenuit, en morgen een andere op de sloop halen....
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!