3e keer remschijven krom

Ik heb nu voor de derde keer in korte tijd (1 jaar) weer mijn remschijven krom. Nu vraag ik me af hoe dat komt. Zijn nu ook de remklauwen aan vervanging toe? Anders zou dit dus ook kunnen gebeuren bij een nieuwe auto.... Dit laatste lijkt me sterk! Wat ik graag wil weten is hoe komt het dat de schijven weer krom zijn en wat kan ik er aan doen? Moet er een bepaald type remschijf op? Remklauwen ook vervangen? Ik baal enorm omdat de auto heerlijk rijdt maar dit verpest al het rijplezier.
Het gaat om een Polo 9N3 van 2008
Bij voorbaat dank
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Kromme remschijven worden veroorzaakt door hard remmen, bij stilstand de rem vast blijven houden.
Nog een oorzaak is met warme remmen door een koude plas rijden. Goedkope schijven hebben hier vaker last van dan de betere merken.

Oplossing: grotere remmen monteren (GTI oid) deze worden minder zwaar belast en daardoor minder warm. de bovenstaande gevolgen worden hierdoor uitgesloten. LETWEL bij een ombouw moet je de klauwen, schijven, blokken en misschien wel de fusee's vervangen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Nog een paar vraagjes,wie heeft ze vervangen? Jij zelf?
Zo ja, niet om je te beledigen, maar doe je het wel goed?
Zet je de wielen bijvoorbeeld gelijkmatig vast ipv 1 muurvast en daarna de volgende ect.
Is je naaf schoon?

Wat voor schijven monteer je.

Als je een stuk gereden heb en je moest flink hard en vaak remmen, blijf je dan je rempedaal ingedrukt houden bij stilstand?
 
@Giltix welke garage ga je naar toe dan? ik zie dit namelijk wel altijd gebeuren!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Bij mijn Lupo was dit onderdeel van het probleem. Volgens mij heeft de Polo 9N een vergelijkbaar remsysteem... De 6R zelfs ook, alleen maatje groter.


Na de laatste keer vervangen van zowel (kwaliteits!) schijven, blokken als deze pennen was het probleem opgelost. Ik kan geen 100% garantie geven, want er is op de Lupo ook wel goedkoper spul gemonteerd geweest. Als laatste is er TRW of ATE opgegaan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!