2 DIN Pioneer radio met CarPlay geeft geen geluid tijdens handsfree bellen HELP!

Kan iemand mij helpen? Ik heb afgelopen zondag in mijn polo 9n3 een Pioneer SPH-DA230DAB ingebouwd en het werkt perfect op 1 ding na; Ik krijg geen geluid tijdens handsfree bellen.
Bellen en gebeld worden via bluetooth en CarPlay[USB] geeft geen ringtoon en geen geluid. De andere kant kan mij wel horen dus de microfoon functioneert. Muziek afspelen vanaf mijn telefoon (iPhone 8) werkt prima via USB, Aux en Bluetooth. De radio zelf werkt prima en DAB+ ook. Ik heb alle relevante instellingen van zowel mijn telefoon als van de radio gecheckt en verschillende opties geprobeerd maar niks leid tot een oplossing. De handleiding bied ook geen uitkomst.

Omdat ik alles heb geprobeerd wat ik kan bedenken, zit ik echt met de handen in het haar... Het is toch wel essentieel dat zo'n multifunctionele radio ook het handsfree bellen goed uitvoert.

Verder zijn er geen extra speakers of subwoofer aangesloten, dus alleen de tweeters en speakers van de voordeuren. Het is een polo 9n3 basismodel waar origineel geen radio in zat maar de bekabeling wel in zat. Niks veranderd aan de kabels verder.

Is er iemand die ervaring heeft met een gelijke situatie of een idee heeft waar de oorzaak kan zitten van dit probleem?

Alvast heel erg bedankt !!! :mrgreen::mrgreen:

-Christel
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Mocht iemand hier ooit nog eens tegenaan lopen. Wanneer je alleen voorspeakers hebt kan het zijn dat je radio ze ziet als achterspeakers ondanks dat ze wel goed bekabeld zitten. Omdraaien van de kabels voor en achter en probleem is opgelost.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin en BlackDiesel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!