1.5 TSI start/stop systeem uitschakelen

Het is mij (nog) niet gelukt om het start/stop systeem uit te krijgen met vcds bij de 1.5 TSI motoren. Andere forums spreken over vernieuwde bcm waardoor dit niet meer kan zoals met andere motoren. Iemand hier die er meer van weet?
Tijdje geleden op m'n GTI gedaan en geen probleem dus ik kan je niet helpen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Het is mij (nog) niet gelukt om het start/stop systeem uit te krijgen met vcds bij de 1.5 TSI motoren. Andere forums spreken over vernieuwde bcm waardoor dit niet meer kan zoals met andere motoren. Iemand hier die er meer van weet?

Bij mijn Polo GT (6C) met vergelijkbare 1.4 TSI heb ik het niet laten uitschakelen, maar via OBDeleven de auto laten denken dat je accuspanning laag is. Dan schakelt deze uit veiligheid z'n start/stop systeem uit. Eigenlijk misleid je de boordcomputer dus en komt het op hetzelfde neer als 'uitschakelen'. Wellicht dat dit ook een optie is voor jouw AW.
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
hij heeft het over de 1.5 tsi en niet de gangbare modellen van nu
Dat snap ik, maar zoek niet naar het uit zetten maar naar de instelling waar je aan kan geven hoeveel stroom de auto vraagt. als je die op 12,1 zet dan gaat je motor niet uit.

Heeft mijn collega ook, op een 1.5 TSI.....
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Dat snap ik, maar zoek niet naar het uit zetten maar naar de instelling waar je aan kan geven hoeveel stroom de auto vraagt. als je die op 12,1 zet dan gaat je motor niet uit.

Heeft mijn collega ook, op een 1.5 TSI.....

tja dan moet ik een quote van tcl naar noemen "laat me brood niet stelu" Big Grin
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Blijf het raar vinden dat je dat niet simpelweg met een fysiek knopje kan uitschakelen.

Kan je zo überhaupt wel een wasstraat door?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Blijf het raar vinden dat je dat niet simpelweg met een fysiek knopje kan uitschakelen.

Kan je zo überhaupt wel een wasstraat door?

Er is wel degelijk een fysieke knop hiervoor. Het gaat hier om het "permanent" uitschakelen van dit systeem. Als je de auto namelijk opnieuw start, wordt elke keer weer automatisch het start/stop systeem actief gesteld. Dit heeft te maken met wet- en regelgeving voor uitstoot (op papier).
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: nsg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Waarom zou je zo niet door een wasstraat kunnen? o_O
Waarschijnlijk dacht nsg, dat als je tot stilstand komt aan het begin van de wasstraat, het start/stop systeem inschakelt en dus de motor uitschakelt, en je niet meer ‘getrokken’ kan worden door de wasstraat.
Dit is niet het geval, want je kunt altijd handmatig (middels knop op dashboard of naast je versnellingspook) het start/stop systeem deactiveren
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: nsg
ik heb mijn start/stop systeem zojuist uit weten te schakelen in mijn vw polo bluemotion 1.2 tdi via vcds.
01. motor
hercoderen
byte 6 bit 0 .

hier geef je aan of er een start stop is geinstalleerd.
ik heb dit dus uitgezet en als ik nu gewoon bij een stoplicht stop dan treedt mijn SS niet in werking, ik hoef geen knopjes meer in te drukken en zelfs na 4 keer opnieuw starten is mijn SS nog steeds uitgeschakeld:mrgreen:

hopen dat jullie hier iets aan hebben.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 100pk 
Jij hebt net als ik het 2020 model gekregen. Bij deze modellen is het niet meer mogelijk om de start/stop permanent uit te schakelen via VCDS.

Helaas, ik vind dit ook erg jammer! :)
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
Jij hebt net als ik het 2020 model gekregen. Bij deze modellen is het niet meer mogelijk om de start/stop permanent uit te schakelen via VCDS.

Helaas, ik vind dit ook erg jammer! :)
En waarom kan dat niet meer? zoals ik eerder zei. je hoeft het niet uit te schakelen maar moet de auto laten denken dat de stroom behoefte van de auto hoog is want dit kan je instellen vraag maar aan TCL waardoor hij hem sowieso niet uitschakelt.
Mijn Collega heeft een 1.5 in z'n tiguan en heeft dat ook op die manier
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!