1.4 MPI cilinderoverslag

Goedenavond,

Laatst polo uit 2000 van een vriend uitgelezen met een 1.4 MPI motor.
We zijn begonnen met uitlezen omdat de motor laatstbij het starten geen vermogen gaf, na een herstart was dit weer aanwezig. Er ging toen geen storingslampje branden.

Resultaat uitlezen

Cilinderoverslag cilinder 1 statisch
Cilinderoverslag cilinder 3 statisch

Al geprobeerd:

1. Storingen gewist / bougieskabels verwisseld / proefrijden / opnieuw uitlezen > resultaat: storing komt terug en wederom op cilinder 1 en 3.

Ik vermoed nu dat het probleem in de bobine zit dus wil deze gaan uitwisselen met een auto die geen cilinderoverslag heeft. Mijn vraag is als volgt: iemand die ervaring heeft met deze motoren? Wat is bij deze motoren voornamelijk de oorzaak van cilinderoverslag als het geen bougiekabel betreft? De bobine? Injector?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Als je 'm op 1 en 3 tegelijk hebt zal 't de bobine wel zijn, lijkt me stug dat de injectors toevallig allebei tegelijk de geest geven. Alternatief is om de bobines te wisselen en te kijken of je de fout nu op cilinders 2 en 4 krijgt. Dan weet je meteen zeker waar je probleem zit :)

Deze auto heeft 1 bobine voor alle 4 de cilinders, dus dit zal het vrijwel zeker zijn?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Deze auto heeft 1 bobine voor alle 4 de cilinders, dus dit zal het vrijwel zeker zijn?
Ah, dan hoef je dat idd niet te proberen :mrgreen: Maar als je zelf al de bougies + kabels hebt vervangen en het probleem blijft op hetzelfde punt terugkomen kun je denk ik vrij veilig aannemen dat je probleem daar zit.. maar ik ben dan ook geen monteur Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!