1.2 TSI "kaartje-tussen-spaak" geluid

Dag allen,
Ik ben nieuw hier maar ik heb sinds kort een Polo 1.2 TSI DSG. Rijdt super, loopt lekker, en komt vlot door. Alleen: sinds kort heb ik een raar geluid vanuit rechts voor komen. Het klinkt - letterlijk - als het geluid wat je krijgt als kinderen een speelkaart tussen hun spaken doen. Het loopt gelijk met het tourental (cq. hoe hoger de toeren hoe sneller het geluid), en het komt alleen voor als ik gas geef, niet als de motor stationair loopt.

De garage heeft er naar gekeken (onder garantie) maar zegt dat alles goed is en er niks gevonden kan worden. Prima, maar dat maakt het niet minder irritant.

Ik heb geprobeerd het op te nemen, maar dat lukt niet.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Groet,
Leontes
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk DSG 
Snif snif, ja het is je benzineleiding. Kan meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld de benzineleiding die trilt tegen het frame.

Bedoel je met 'de garage' en lokale garage of de VW dealer?

PS: Het wordt gewaardeerd als je even een topic maakt om jezelf voor te stellen op het forum.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  • Leuk
Waarderingen: Leontes
Bedankt voor je snelle reactie. Ik had zelf nog niet aan benzineleiding gedacht, was meer gefocust op kleppen. Maar "de garage" is Terwolde (Renault), aangezien ik het daar heb gekocht.

Hoe zou ik dit kunnen controleren?

PS. Voorstellen komt eraan!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk DSG 
Bedankt voor je snelle reactie. Ik had zelf nog niet aan benzineleiding gedacht, was meer gefocust op kleppen. Maar "de garage" is Terwolde (Renault), aangezien ik het daar heb gekocht.

Hoe zou ik dit kunnen controleren?

PS. Voorstellen komt eraan!
Ik weet niet of de Renault garage ook een VCDS heeft liggen om te kijken of de auto zelf melding maakt van eventuele problemen. VCDS, voor als dat nog niet bij je bekend is is het diagnose systeem van de VAG-groep.

Misschien dat even langs een VW dealer rijden meer resultaat biedt.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Bedankt voor de reacties iedereen. Ik zal - als de wind ooit weer gaat liggen - eens kijken en hopelijk is dat de oorzaak, want wordt er behoorlijk gek van!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!