1.2 TDI middendemper verwijderen?

Hey boys,

Ik kan op internet er eigenlijk weinig over vinden, ik wil graag een beetje geluid uit me uitlaat laten komen, er komt nog een andere einddemper op, wat ben ik nog niet over uit.

Is het mogelijk om bij een TDI 1.2 de midden demper te verwijderen en wat voor een geluid komt er dan ongeveer uit, is dit te vergelijken met een GTI?

Ik hoor graag jullie responses.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 105 PK GTD Line 
Nee het is niet te vergelijken met de GTI, je praat natuurlijk over een totaal andere motor. Voor de rest weet ik niet hoe de 1.2TDI klinkt na het verwijderen van de middendemper, wel de 1.2TSI, die klinkt wat zwaarder en beetje in volume omhoog.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Met een tdi krijgt u nooit het geluid als een gti, twee heel verschillende motoren dus ook ander (minder mooi) geluid. Middendemper mag alleen ertussen uit als de totale db's niet meer is als 2% wat voorgeschreven is voor uw auto. Of dat te halen is met een andere einddemper, ik denk zelf niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Christian96
Ik volg even! Heb een sport uitlaat er onder zitten maar het geluid is origineel. Zou ook wel iets sportiever geluid willen omdat hij GTI uitgevoerd is maar geen sjonnie geluid!
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95PK - DSG 
Heb je toevallig een filmpje van het geluid wat uit jou tdi'tje komt?

Nee heb ik niet, ik heb hem nog maar 4 weekjes... Ga vrijdag op vakantie dus maken van een filmpje lukt niet ook even niet.
Bij stationair hoor je de uitlaat wel wat pruttelen, wel grappig maar bij gas geven is dat over... zodra de middendemper weg is zou die wel een ander geluid moeten maken lijkt mij..?
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95PK - DSG 
Het blijft een diesel, deze maakt nou eenmaal geen 'sportief' geluid bij dit soort motoren.

Was laatst bij JDEngineering, kwam een gast met een A6 3.0TDI, hoorde hem aankomen leek een dikke RS te zijn. Tot dat hij drive select op iets anders dan dynamic zette, toen gingen de speakers onder zijn achterbumper uit xD Geruisloos was die V6 toen.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
De 1.2 tdi heeft geen middendemper:
e409e53342d6505d66edba26c4c66dda.jpg
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Er is maar 1 manier om er achter te komen zet je auto op de brug en slijp de demper er tussen uit dan weet je hoe het klinkt;)
Snap trouwens niet waarom zoveel die demper er tussen uit willen hebben ik hou van rust tijdens het rijden
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!