Één mistlamp gaat aan bij dimlicht stand (Polo 6R 2011)

Nieuw op dit forum maar op zoek naar kenners, alvorens ik binnen mijn garantietermijn naar de garage terug ga!

Mijn Polo 6R uit 2011 voert als ik de verlichtingsknop op stand 0 zet, wel 'dagrijlicht' en dus 2 brandende mistlampen.
Als ik de knop vervolgens op stand 'Dimlicht' zet, gaan beiden koplampen branden maar er gaat ook één mistlamp branden.

Het gaat hier (lijkt mij) toch om dezelfde lampen? De twee "mistlampen" onderin de bumper?
Deze branden allebei in dagrijlicht stand, dus dan lijkt het mij niet dat er 1 lampje kapot is.
Klopt dan wellicht de aansturing niet bij dimlicht? Horen die onderste 2 lampen dan allebei te branden, of allebei juist niet?
Hoe kan ik dit verhelpen of laten verhelpen? ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Mijn Polo (2010), heeft ook dagrijverlichting, moet er wel aan wennen dat bij het inschakelen van het contact en de verlichtingsschakelaar op stand "0" de verlichting wordt geactiveerd, dus altijd starten met ingeschakelde dagrijverlichting. Het is een optie om de dagrijverlichting uit te schakelen door de betreffende zekering (56) te verwijderen.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Mijn Polo (2010), heeft ook dagrijverlichting, moet er wel aan wennen dat bij het inschakelen van het contact en de verlichtingsschakelaar op stand "0" de verlichting wordt geactiveerd, dus altijd starten met ingeschakelde dagrijverlichting. Het is een optie om de dagrijverlichting uit te schakelen door de betreffende zekering (56) te verwijderen.
Dagrijverlichting vind ik niet erg! Alleen lijkt het nu 's avonds alsof ik met gewoon licht en één mistlamp aan rijd. Dat mag volgens mij officieel ook niet als er geen mist is? Op de mist stand gaan ze wél allebei aan, dus eigenlijk moet gewoon die ene lamp uit als ik normaal dimlicht voer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Als je bochtenverlichting hebt, moeten er 2 lampjes in het lamphuis zitten, dus voor mistlicht en bochtenverlichting, hangt van de uitvoering af, ik heb een Highline zonder bochtenverlichting.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
@maroucha Even om veel verwarring te voorkomen. Je spreekt over “dagrijverlichting” en “mistlichten”. Dit zijn 2 verschillende lampen. Als je even kijkt naar de unit, zie je als het goed is 2 lampjes in de unit zitten. De ene is dagrijverlichting, de ander mistlicht.
Tenzij je affabriek Xenon verlichting hebt, dan zit de dagrijverlichting in je koplamp. (Ledjes)
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Als ik het goed begrijp is op stand 0, 2 lampjes in de mistlampen.( dus dagrijverlichting)

en als je hem op dimlicht zet blijft er 1 banden?.

Als je de auto start met de wielen rechtuit en je loopt naar voor brandt er dan 1? ( bochtenverlichting brandt namelijk als het stuur al iets gedraaid is hou daar rekening mee)

Als je de lichtschakelaar uit trek gaan je mistlampen voor branden branden deze wel alle 2 ?
 
Combinatie mistlicht en bochtenverlichting in 1 unit, het is verwarrend. Bij mijn Polo gaat na het inschakelen van het contact, de stads en dimverlichting aan, de lichtschakelaar staat in stand "0", dat is dus de dagrijverlichting. Ben voornemens om deze functie uit te schakelen (verwijderen zekering op positie 56).
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!