Dsg6, Dsg7 swap?

Hey mensen,

Ik zit er nu al een tijdje te zoeken maar krijg maar niks gevonden voor een swap van dsg7 naar dsg6 in de polo 1.6TDI, ik kan wel filmpjes terugvinden van dat het gedaan is maar niet hoe. Heeft iemand hier meer informatie over? Is er een mogelijkheid op bv de dsg6 van een golf 6 af te pakken? Steekassen enzo gaan dan toch niet passen?

Ik heb contact gehad met darksidedevelopments en die zeiden dat de dq200 niet goed the chippen vanwege deze koppeling, maar de polo 6r gti heeft toch ook standaard 180? Ja, die zijn dramatisch maar 140pk zal die toch wel makkelijk aan moet kunnen?

Kortom iemand die hier meer informatie of verstand van heeft?

Mike.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI DSG 
Gaat niet om je pk’s.... maar om je koppel ..... te veel koppel is een dq200 allergisch voor.
Als ik jou was zou ik je auto lekker zo laten....
ik weet niet wat voor set-up je van plan bent aan te schaffen :rolleyes:
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Gaat niet om je pk’s.... maar om je koppel ..... te veel koppel is een dq200 allergisch voor.
Als ik jou was zou ik je auto lekker zo laten....
ik weet niet wat voor set-up je van plan bent aan te schaffen :rolleyes:
Oh ja inderaad, even niet bij stil gestaan.

De 1.6 heeft standaard 230nm
De gti heeft standaard 250nm (Max nm mogelijk voor de bak)

Dus daarom heeft chippen niet echt veel zin met de dq200, qua opzichten van nm.

Mijn broer is autodemontage/handelaar en kan dus erg goedkoop aan onderdelen komen vandaar dat ik wil weten of dit mogelijk gaat zijn.

Wil als ik de versnellingbak kan aanpassen rond de 180-200pk zitten, lekker vlot Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI DSG 
Oh ja inderaad, even niet bij stil gestaan.

De 1.6 heeft standaard 230nm
De gti heeft standaard 250nm (Max nm mogelijk voor de bak)

Dus daarom heeft chippen niet echt veel zin met de dq200, qua opzichten van nm.

Mijn broer is autodemontage/handelaar en kan dus erg goedkoop aan onderdelen komen vandaar dat ik wil weten of dit mogelijk gaat zijn.

Wil als ik de versnellingbak kan aanpassen rond de 180-200pk zitten, lekker vlot Big Grin

Komt je broer toevallig ook soms aan clubsport's haha, ik heb de stuur al maar zoek nog de dsg pook en motorkap afdekking (als dat past)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Komt je broer toevallig ook soms aan clubsport's haha, ik heb de stuur al maar zoek nog de dsg pook en motorkap afdekking (als dat past)
Clubsports zie je niet vaak helaas, de golf 7 r en clubsport hebben dezelfde afdekking, als je rondom eindhoven woont mag je die van mij wel een keer passen. Heb namelijk zelf een golf 7r en deze polo is van mijn vriendin :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI DSG 
Clubsports zie je niet vaak helaas, de golf 7 r en clubsport hebben dezelfde afdekking, als je rondom eindhoven woont mag je die van mij wel een keer passen. Heb namelijk zelf een golf 7r en deze polo is van mijn vriendin :)

Helaas woon ik niet in de buurt van eindhoven, mocht ik een keer langs komen zal je een berichtje krijgen :)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: MikeB_30
Compatible with DSG/DQ200 after mid 2011 production, mijne komt uit 2010 :(
:sob::sob::sob:

JD haalt rond de 320nm met de standaard stage 1 tuning uit je 1.6TDI. Als je dan ook de koppelbegrenzer en de schakeldruk laat verhogen moet dat wel goedkomen.

Op de website staat dat ze een 6C GTI met DSG tot maximaal 330nm tunen. Dat zal dan waarschijnlijk ook het maximale zijn wat de DQ200 aankan zonder mechanische aanpassingen.

Stuur ze anders ff een mailtje :)
 
:sob::sob::sob:

JD haalt rond de 320nm met de standaard stage 1 tuning uit je 1.6TDI. Als je dan ook de koppelbegrenzer en de schakeldruk laat verhogen moet dat wel goedkomen.

Op de website staat dat ze een 6C GTI met DSG tot maximaal 330nm tunen. Dat zal dan waarschijnlijk ook het maximale zijn wat de DQ200 aankan zonder mechanische aanpassingen.

Stuur ze anders ff een mailtje :)
Heb een mailtje naar TVS gedaan, even afwachten wat hun reageren!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Bosino
Zolang je op stage 1 blijft, dus 145pk~ 320nm verwacht ik gewoon dat de bak net zo lang mee gaat als een gechipte polo gti.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
De DQ200 kan officieel max 250nm koppel aan.
Door de koppeldruk te verhogen kan de bak wat meer aan. TVS durft het tot zo’n 350nm aan, anderen houden het liever iets veiliger en doen max tot 320 of 330nm tunen.
Beiden zijn genoeg in iedergeval als je je polo gaat chippen. Wil je hem echt nog wat verder tunen (andere downpijp+ uitlaat, grotere turbo enz enz) dan gaat het max koppel van de DQ200 helaas een beetje tegenwerken.
Overigens hoef je je DSG niet persé te tunen als naar 140 pk gaat hoor. Mijn polo had standaard 140 pk (BleuGT) en ook gewoon een DQ200 erin. De GTI ook en heeft echt niet meer problemen met de DSG als de rest.
Kijk, als je gewoon normaal met de DSG bakje rijd en af en toe eens een keer wat sportiever is het een prima bakje. Echter is je haast je sport om bij ieder stoplichtje als eerste weg te zijn, dan vind je bak dat niet leuk. Dan zal je koppeldruk echt wel moeten verhogen en dan nog vind hij het niet leuk maar houd hij het wel langer vol.
Het is dus maar wat je rijstijl is...
Echter chippen veel mensen ook hun DSG puur om de schakelmomenten aan te passen.
De DSG is “milieuvriendelijk” afgesteld fabrieksaf. Dit betekend dat hij zo geprogrammeerd is als het “nieuwe rijden”.
Vroeg opschakelen om zo zo min mogelijk brandstof te verbruiken.
Dit vinden veel mensen niet fijn (minder sportief) rijden. De S stand vind men dan vaak weer te zenuwachtig rijden.
Dit kan je dus allemaal wat laten aanpassen.

Maar nou ga je informeren bij een bedrijf die met hun producten zich richten op klanten die hun auto’s meer richting stage3, 4 of 5 laten tunen.
Voor hun is de DQ200 natuurlijk waardeloos. Zij kunnen hier niks mee.
Als je je 1,6 TDI netjes wil laten tunen op Stage1 of 2, kun je beter gewoon informeren bij een nette tuner als VAG techniek of JD ofzo. Ga alstublieft niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten mbt tot het kiezen van een tuner. Goedkoop is vaak duurkoop.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ik dacht dat de DSG niet zozeer in de "nieuwe rijden" modus staat vanwege het verbruik, maar vanwege de emissie eisen. Bij mij heeft aanpassing nooit tot een hoger verbruik geleid, waarbij ik wel moet aantekenen dat het altijd in combinatie met chiptuning gebeurde.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik dacht dat de DSG niet zozeer in de "nieuwe rijden" modus staat vanwege het verbruik, maar vanwege de emissie eisen. Bij mij heeft aanpassing nooit tot een hoger verbruik geleid, waarbij ik wel moet aantekenen dat het altijd in combinatie met chiptuning gebeurde.

Je hebt ook wel gelijk. Het gaat natuurlijk allemaal om verbruik EN uitstoot. (y)
Ik nam even verbruik als voorbeeld enkel om aan te geven wat je DSG dus doet.
Vroeg opschakelen en laat terug schakelen.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!