Polo 6R/6C verlagen tips?

Klopt, dat geeft een afwijking. Niet zo veel, maar toch. Maar dan lijkt het alsof de auto meer verlaagd is en je wint aan rijcomfort door de grotere demping van de banden. 215/35/18 is niet te doen op de miserabele Belgische wegen...
 
Volkswagen  Polo R-Line '16  1.2 TSI 
Ik rijd verlaagd met een schroefset die vrijwel op zn laagst staat met 17” (bandenmaat weet ik zo niet, geen ballonbanden iig) en ik heb genoeg ruimte, ga er deze week ook 18” onder knallen
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI 
Eibach is een goede set en houd de auto nog redelijk comfi. Monteer ze daarom graag op me klanten auto's .

Voor de GTI heeft Eibach alleen een Pro kit met een verlaging van 15mm voor en 20mm achter is een gelijke set van de andere polo's met eenzelfde aslasten

Ik heb gepoogd jou nummer te smsen aangezien ik geen whatsapp heb maar het bericht geeft iedere keer aan "mislukt te verzenden".
Ik moet me nog introduceren omdat ik pas vrijdag de officiële eigenaar ben van een vw polo. Ik heb intresse om hem te verlagen nadat ik er andere 17inch heb ondergelegd. Zoals ik het hier lees ligt de auto dan toch nog te hoog dus ik ben alvast voorbereid op een verlaging dmv eibach.
Graag kom ik dan met jou in contact maar ik zal eerst even me introductiepagina erop gooien als ik vrijdag de auto heb opgehaald en foto's heb gemaakt. Dan kan iedereen zn ideeën erop los gooien dat het een fatsoenlijke auto word want ik kom af van een clio RS dus qua vermogen 1.2 TSI 105 pk ga ik er een hoop op achteruit :(..Alvast bedankt voor al jullie info.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Hey allemaal,

Ik heb al vanalles gelezen, maar heb toch nog wat vragen.
Ik zou graag m'n Polo ietsje verlagen (25/30), zodat m'n wielen beter tot hun recht komen. Heb nu 215/40/R17 eronder liggen. Ik wil het rijcomfort ook zo veel mogelijk behouden, vandaar dat ik hem niet veel lager wil.
Ik denk dat Eibach veren (Pro kit) het beste is i.v.m. het rijcomfort. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik weet ook nog niet zeker of ik het het waard vind om te (laten) doen, want ik vind het laten monteren echt bizar duur overalo_O (Ben pas sinds kort afgestudeerd en aan het werk, dus ben nog geen rijke stinkerd haha)

Hoor graag wat jullie bevindingen zijn!
Groetjes Allison
20200321_201101.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Hey allemaal,

Ik heb al vanalles gelezen, maar heb toch nog wat vragen.
Ik zou graag m'n Polo ietsje verlagen (25/30), zodat m'n wielen beter tot hun recht komen. Heb nu 215/40/R17 eronder liggen. Ik wil het rijcomfort ook zo veel mogelijk behouden, vandaar dat ik hem niet veel lager wil.
Ik denk dat Eibach veren (Pro kit) het beste is i.v.m. het rijcomfort. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik weet ook nog niet zeker of ik het het waard vind om te (laten) doen, want ik vind het laten monteren echt bizar duur overalo_O (Ben pas sinds kort afgestudeerd en aan het werk, dus ben nog geen rijke stinkerd haha)

Hoor graag wat jullie bevindingen zijn!
Groetjes Allison
20200321_201101.jpg
Hoi! Ik heb zelf H&R veren en zeer tevreden over. Tuurlijk is het allemaal net wat stugger en moet je even wennen, maar het is en blijft fijn rijden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Hey allemaal,

Ik heb al vanalles gelezen, maar heb toch nog wat vragen.
Ik zou graag m'n Polo ietsje verlagen (25/30), zodat m'n wielen beter tot hun recht komen. Heb nu 215/40/R17 eronder liggen. Ik wil het rijcomfort ook zo veel mogelijk behouden, vandaar dat ik hem niet veel lager wil.
Ik denk dat Eibach veren (Pro kit) het beste is i.v.m. het rijcomfort. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik weet ook nog niet zeker of ik het het waard vind om te (laten) doen, want ik vind het laten monteren echt bizar duur overalo_O (Ben pas sinds kort afgestudeerd en aan het werk, dus ben nog geen rijke stinkerd haha)

Hoor graag wat jullie bevindingen zijn!
Groetjes Allison
20200321_201101.jpg
Allison,
ik heb sinds kort de Eibach pro met Billstein dempers laten monteren door TCL.
Ik ben erg tevreden met het comfort, kost ff wat centen maar heb je wel wat.
Kijk anders ff in mijn topic kan je plaatje zien hoe het eruit ziet met veren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
@Robin-1991
Ik denk dat ik het ook vervelend ga vinden om elke oneffenheid te voelen, vandaar.
Kan je me iets meer vertellen over de GTI achterveren? Heb daar nog niet echt iets over gelezen (wel dat iemand een heel GTI onderstel heeft laten plaatsen, maar dat ga ik sowieso niet doen).
Als ik naar jouw foto's kijk vind ik dat er erg netjes eruit zien, hij hoeft van mij namelijk ook niet super laag, als de ruimte in de wielkassen maar wat minder wordt :)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Mijn vorige twee auto's (Fabia Combi) heb ik laten verlagen met het oog op een betere wegligging (Eibach + Bilstein B8). In die zin een enorme verbetering. Dat het wat stugger was en bij een enkele hobbel een flinke klap gaf (helaas niet op te anticiperen), nam ik voor lief. Over het algemeen vond ik het stugge wel prettig. Maar let wel, dat is iets puur persoonlijks. Het hangt ook erg af van je perspectief, want nu ik de Polo GTI gewend ben, realiseer ik me dat de verlaagde Fabia's wel behoorlijk stug en hard waren. Harder dan de GTI, zelfs als deze in sportstand staat. Zoals men inmiddels weet, boeien de looks mij niet zozeer. Alleen daarvoor zou ik het nooit doen, dus nu met de GTI ook niet.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Vorige week mijn Polo GTI 6c laten verlagen met H&R veren 20-35 en het bevalt mij prima. Het comfort is ( t.o.v. de orininele GTI veren) nauwelijks veranderd, maar het stuurt wel iets strakker. Ook wat de looks betreft ben ik er erg blij mee.
De originele GTI veren ( zo'n 15 mm lager t.o.v. de andere modellen) heb ik hier nog liggen. Mochten er nog mensen zijn die hun Polo niet al te veel willen verlagen, ze mogen weg voor een leuk prijsje.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Vorige week mijn Polo GTI 6c laten verlagen met H&R veren 20-35 en het bevalt mij prima. Het comfort is ( t.o.v. de orininele GTI veren) nauwelijks veranderd, maar het stuurt wel iets strakker. Ook wat de looks betreft ben ik er erg blij mee.
De originele GTI veren ( zo'n 15 mm lager t.o.v. de andere modellen) heb ik hier nog liggen. Mochten er nog mensen zijn die hun Polo niet al te veel willen verlagen, ze mogen weg voor een leuk prijsje.
Als ik meer weet over het verlagen met GTI veren, heb ik mogelijk wel interesse :)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Als ik meer weet over het verlagen met GTI veren, heb ik mogelijk wel interesse :)

Zoals @joosspekloos als zegt gaat het niet ivm het gewicht.
Je Moet weten wat je aslasten zijn, van een gti zijn de aslasten aan de voorzijde hoger.(gti is zwaarder)
Dus zal op een lichtere auto zullen de veren juist verhogen.

Achter is zover ik heb kunnen zien gelijk.
Alleeen heel veel verschil geeft het niet.
Ik zit rond de 1cm verlaging.
 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R en Fz-errie
Heren, bedankt voor de informatie! Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die hun Polo aan de voorkant willen verhogen en ik trek dan ook mijn aanbod in.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
Bedankt voor de info guys!
Ik denk inderdaad dat ik toch maar gewoon voor de Eibach Pro kit verlagingsveren ga. Wil zeker m'n auto niet verhogen haha!
Nog even sparen en uitzoeken waar en wie ik het ga laten doen dan :)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Bedankt voor de info guys!
Ik denk inderdaad dat ik toch maar gewoon voor de Eibach Pro kit verlagingsveren ga. Wil zeker m'n auto niet verhogen haha!
Nog even sparen en uitzoeken waar en wie ik het ga laten doen dan :)
Ik zou zeggen, @Antera kan ik je zeker aanraden, is de verlager van dit forum.
Heeft denk grootste deel van de auto's hier verlaagd en levert top service.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Zoals @joosspekloos als zegt gaat het niet ivm het gewicht.
Je Moet weten wat je aslasten zijn, van een gti zijn de aslasten aan de voorzijde hoger.(gti is zwaarder)
Dus zal op een lichtere auto zullen de veren juist verhogen.

Achter is zover ik heb kunnen zien gelijk.
Alleeen heel veel verschil geeft het niet.
Ik zit rond de 1cm verlaging.
ik vind mijn gti (vooral achter) net een pick up truck om eerlijk te zijn haha ben nogsteeds een beetje aan het kijken maar wil meer verlaging dan met de eibach set.

Een andere vraag beetje off topic, maar hoe komt het dat de gti zwaarder is? Puur door de supercharger? aan het 1.4 blok kan het niet liggen toch?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!