Noodloop

Beste medeleden.

Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar van een vw polo 1.6tdi 6r bj 2010.

Sinds eergister kwamen de problemen al helaas.
Ik reed op de snelweg en wilde hem eens een stukje door trekken van de 120 naar de 160.
De motor was goed op temperatuur want had er al een afstand op zitten.
Zodra ik bij de 140-145 kwam in zijn 5e versnelling viel het vermogen abrupt weg en ging hij in de nood loop. Het gloei spiraal lampje brande ook op het dashboard.
De snelheid zakte snel terug en de auto had ook geen vermogen meer.
Ik ben toen aan de kant van de weg gestopt, heb hem uit gezet en na 1 minuut weer gestart.

Het probleem leek verholpen te zijn.
Maar besloot toch om hem uit te lezen met vcds.

Er stond een foutcode in alleen die is van 11-11-2018 en luid als volgd.

10116. - fuel rail/systeem pressure
P0087 00 [104] - too low

Ik heb deze foutcode gereset en ben weer gaan rijden en had het niet meer gehad tot vandaag.

Stapte in de auto, heb +- 20 km 80 weg gereden voordat ik bij een oprit van de snelweg kwam.
Wilde hem tijdens de oprit sportief doortrekken om snelheid te maken alleen toen ik in zijn 3 aan het accelereren was belande de auto rond de 3200 toeren weer in de nood loop en had weer geen vermogen.
Heb de auto gelijk op de op de vluchtstrook aan de kant gezet bij de oprit en heb me laptop en aan gehangen en uitgelezen.
En de volgende foutcode kwam er uit.

7480. - high pressure fuel supply
P101f 00 [096] - maximum pressure exceeded

De eerste foutmelding heb ik daarna ook niet meer gezien.
En over de 2e krijg ik heel weinig gevonden.
Zou iemand me kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn?

Ik zat zelf te denken aan de brandstof hogedruk pomp of de druk regelaar.

Graag hoor ik jullie advies en of conclusies.

BVD tom
 

Bijlagen

  • IMG-20181214-WA0001.jpeg
    IMG-20181214-WA0001.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 17
  • IMG-20181214-WA0003.jpeg
    IMG-20181214-WA0003.jpeg
    2.5 MB · Weergaven: 18
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Hee Welkom.

Pff dit begint indd niet leuk..

Misschien heb je aan de volgende link iets?.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16471.html

P.s is het ook als je in ze 2 doortrek? Over die 3500 toeren heen


Hoi Robin,

Dankjewel voor je reactie.
Morgen zal ik hem eens warm rijden en dan in iedere versnelling proberen en testen hoe het exact zit.
Dan weet ik misschien ook meer over welke foutcodes terug komen of dat evt dezelfde zijn of niet.
Dankje voor de site, dat is in iedergeval al 1 foutcode.

Gr tom
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
@Franklin Polo6R lijkt me beetje kort door de bocht dat het in die zaken moet zitten omdat jij alleen daar problemen mee hebt gehad :). Zijn geval wijst richting brandstof druk. Mijn vraag rijst dan ook is de auto gechipt?
 
Hee Welkom.

Pff dit begint indd niet leuk..

Misschien heb je aan de volgende link iets?.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16471.html

P.s is het ook als je in ze 2 doortrek? Over die 3500 toeren heen

hoi robin,

in zijn 2e versnelling heeft hij het niet.
ik heb het tot nu toe 1x in zijn 3e versnelling gehad. en voor de rest voornamelijk in zijn 4e en 5e versnelling.
heb hem zojuist weer uitgelezen en hij geeft deze foutcodes aan:

2 Faults Found
10116 - Fuel Rail/System Pressure
P0087 00 [100] - Too Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 221955 km
Date: 2018.12.16
Time: 13:37:30

7478 - Fuel Metering Valve 1 Control Difference
P228C 00 [100] - Pressure too Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 221955 km
Date: 2018.12.16
Time: 13:37:30

voor de eerste foutcode heb je al een link gestuurd alleen de 2e foutcode begrijp ik niet helemaal.
word daar brandstofdruk sensor mee bedoel of hogedruk regelaar?

bvd tom
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
Brandstofdruk Regulator 1, buiten regelgrenzen, druk te laag.

Dat is de nl benaming van de storing.
Ik kan alleen niet echt een oorzaak vinden.

Wat ik er uit begrijp is dat je af en toe te weinig brandstof druk heb.
Dit zou indd een sensor kunnen zijn, maar ook een draad breuk oid omdat het niet altijd voorkomt.
Ook zou je brandstof pomp te weinig druk kunnen leveren of een verstuiver.

Misschien dat je de storingen kan laten uitlezen door de dealer? Die kunnen meestal wat testen/opzoeken met hun systemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tommy144zx
Brandstofdruk Regulator 1, buiten regelgrenzen, druk te laag.

Dat is de nl benaming van de storing.
Ik kan alleen niet echt een oorzaak vinden.

Wat ik er uit begrijp is dat je af en toe te weinig brandstof druk heb.
Dit zou indd een sensor kunnen zijn, maar ook een draad breuk oid omdat het niet altijd voorkomt.
Ook zou je brandstof pomp te weinig druk kunnen leveren of een verstuiver.

Misschien dat je de storingen kan laten uitlezen door de dealer? Die kunnen meestal wat testen/opzoeken met hun systemen.

Hoi Robin, ik ben nogmaals toch gaan testen en het valt me op dat als ik in zijn 2 door trek naar de +- 3500 toeren dat hij begint te schokken, net alsof hij idd niet genoeg brandstof krijg.
In zijn 3e versnelling is het al bij de 2500 tot 2800 toeren.
In zijn 4 en 5 schiet hij in de nood loop.

Misschien dat je iets te binnen schiet met deze informatie?

Anders ga ik morgen kijken of de vw dealer tijd heeft.
Alvast bedankt

Gr tom
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!