troubles met gloeispiraal

Goedemorgen,

Spoed vraag sinds eergisteren onder vinden wij problemen met onze gloeispiraal lampje die gaat knipperen.
Auto verliest dan aardig wat kracht in de 5de versnelling en boven de 110 km/p.

Polo eind 2013 EGR uitgeschakeld, gechipt. Moet nu een beurt krijgen olie, filters ect. Auto word altijd ook wel goed ingedrukt zodat er niet veel ophoping in de roetfilter zou zijn. Huidige KM 105000.

Motormanagement lampje brand niet en het spiraal lampje knippert alleen en brand niet.

Gaarne jullie advies voordat ik stappen zet.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
UPDATE

Vandaag ging ook het motormanagement aan P2279 ''Inlaat lucht systeem lek''.

Vandaag dus de slangen langs gelopen geen directe scheur opgemerkt, flexibele slangbocht bij stuurbekrachtiging olie los gehaald die zag er nog goed uit. Verder luchtmassameter losgehaald die was wat onder de olie ( is dat oke ) ? die afgespoten met remmenreiniger. Daarna auto gestart was het management lampje weg., maar na een stuk te hebben gereden ging het spiraal lampje weer aan. Voordat het lampje aangaat is er niet op te merken auto trekt goed door ect.

Advies ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Toch ergens een lek in je inlaatsysteem.
Word dus goed zoeken.

"Meestal" als er een turbo slang lek is, is deze wat vet van olie die er tussenuit spuit

En zo een sensor schoonspuiten met rem reiniger is niet zo een best idee.
Beter schoonspuiten met lucht


Aha zo.

De binnenkant was van de slang(vanaf de luchter filter naar de turbo)was inderdaad vettig zwart achtig. Is dit een teken van olie lekkage ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Ik heb datzelfde gehad met mijn Fabia van 2011 twee weken geleden. Hij schiet dan idd naar de noodloop met aanzienlijk minder vermogen. Uitlezen onthulde dat de sensor aangaf dat er iets mis wat met druk in de inlaat, maar niet exact wat. Oorzaak zou kunnen zijn sensor of bekabeling. Sensor laten vervangen (€180) en probleem was over.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Ik weet niet meer welke code eruit kwam, ( ik heb dat niet onthouden, het zou me toch niets zeggen), maar de monteur zei dat het behalve idd een echt technisch probleem, ook de mogelijkheid bestond dat de sensor niet goed was. Dat kwam volgens hem het meeste voor.
Aangezien ik geen problemen meer heb, vermoed ik dat hij wel eens gelijk kon hebben.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Deze foutcode heb ik op het moment ook, mijn turbo actuator is kapot. Hierdoor gaat die ook in noodloop als ik meer dan 2000 toeren maak en als ik vermogen vraag. Kijk de foutcode even na en als het goed is staat er in je code iets over specified value en actual value, als deze erg van elkaar verschillen heb je waarschijnlijk het zelfde probleem als ik. Bij de dealer zetten ze gelijk een nieuwe turbo erop bij dit probleem. Zelf ga ik mijn actuator vervangen deze week.

Dit probleem geldt overigens alleen als je in elke versnelling geen vermogen hebt. In de meeste gevallen is je uitlaat geluid dan ook wat zwaarder. Als je deze problemen niet hebt, kun je dit in ieder geval weg strepen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Probleem verholpen door Ames.

Bleken 2 slangen kapot te zijn, een onder de intercooler links en andere onder het lucht filter.

Duur grapje maar auto rijd weer heerlijk volle kracht weer terug.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!