Ventura instellen

Dit betekend dat jouw Ventura misschien niet optimaal stond ?

Nee hij is wel goed maar is op de kop gefotografeerd (of die van mij is op de kop). Ik heb dezelfde box van de foto zojuist gekregen maar ik had er geen jumper bij, hij stond gewoon in stand 8. Ik heb er nu zelf een jumper op gezet op de 2e (voor mij) maar 4e voor jou. Wel heb ik de potmeter in stand 8 laten staan en niet op 7 gezet. Wagen trekt nu nog veel beter.

Enig idee wat het verschil is tussen 1, 2, 3, 4 en 5?
En is het ok om 'm in stand 8 potmeter te hebben en stand 2 jumper?

Gr, Sebastiaan
 
Het wordt het nu tijd voor een andere auto en ik heb de ventura 'alvast' losgemaakt zodat ik de tuning kan verkopen samen met het luchtfilter (Green filter). Wat een drama zonder tuning, ik snap niet dat ik het de eerste weken vol heb weten te houden :0)
Mijn vrouw wist er helemaal niks van dat de auto een ventura ecu had en die begon vlak na de demontage te zeuren dat er iets met de auto is :) .. 'heb je recentelijk al eens geprobeerd de snelweg op te komen lieverd,.. lukt niet zo best nu het zo koud is ofzo? ...'

Maar goed, ik doe de tuningset (3 stekkers) weg. Marktplaats.nl - Ventura Tuning 1.2 TDI Polo Bluemotion - Tuning en Styling

Je mag me er alles over vragen ik kan uiteraard voor myPolo mensen mijn best doen met de prijs maar heel veel is er niet te schrapen.

Vriendelijke groet,
Sebastiaan
 
Ik besef me goed dat dit topic al een aantal jaren oud is...maar ik heb toch nog wat vraagjes aan gebruikers van (Ventura) tuning boxen op een 1.2 TDI 6R.

namelijk, hoe hebben jullie deze box ingesteld? en hoe krijg je de behuizing los zodat je kan zien op welke instellingen die staat?
Ik heb de mijne namelijk overgekocht van iemand en heb sterk het idee dat die op de zuinige stand staat want merk niet super veel verschil na een paar daagjes goed het gas ingetrapt te hebben...

Alvast bedankt voor de info :)
 
op die box... aan de ene kant zit de stekker, aan de andere kant 2 schroefjes. 1 schroefje loshalen en dan het plaatje opzij draaien.
daaronder zit een rotary switch. die kun je op allerlei standjes instellen. geen idee wat wat doet.

beste is om daarna met vcds even de sensor waarden te resetten, zegt men... geen idee of het zo is
01 Engine -> Basic setting -> Resetting of all adaptation values (met contact aan en motor uit)
 
Ik besef me goed dat dit topic al een aantal jaren oud is...maar ik heb toch nog wat vraagjes aan gebruikers van (Ventura) tuning boxen op een 1.2 TDI 6R.

namelijk, hoe hebben jullie deze box ingesteld? en hoe krijg je de behuizing los zodat je kan zien op welke instellingen die staat?
Ik heb de mijne namelijk overgekocht van iemand en heb sterk het idee dat die op de zuinige stand staat want merk niet super veel verschil na een paar daagjes goed het gas ingetrapt te hebben...

Alvast bedankt voor de info :)

Weet niet welke box jij precies hebt? Er zijn volgens mij verschillende versies, masr weet dat niet zeker. Hoeveel connectoren zitten eraan? Ook weet ik dus niet hoe je m verder moet afstellen. Maar 1 ding weet ik wel, dat als je een versie hebt met 6 connectoren voor 3 sensoren, je eigenlijk wel een duidelijk verschil zou moeten merken. Succes.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Ik heb het kastje losgehaald en het zit toch iets anders in elkaar. Ik zie hier een standenschakelaar maar ik lees ook dat men het over een jumper heeft? Wat is dat en waar zit die op de foto?

Ik ga em op stand 7 zetten en kijken hoe die dan rijdt.

Als iemand ook zo een box heeft, kan die misschien een foto posten van zijn/haar instellingen?

a453faebc6221b3463dd32717ae28308.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ventura adviseert stand 7 of 8 te gebruiken hoe lager je hem zet hoe zuiniger jouw auto is hoe hoger je hem zet hoe meer power, op stand 9 werkt hij ook goed alleen voor een 1.2 zou ik hem daar niet op zetten ivm waardes naar turbodruksensor, kan altijd voor een keertje [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
volkswagen  polo 6r  1.2 
Ventura adviseert stand 7 of 8 te gebruiken hoe lager je hem zet hoe zuiniger jouw auto is hoe hoger je hem zet hoe meer power, op stand 9 werkt hij ook goed alleen voor een 1.2 zou ik hem daar niet op zetten ivm waardes naar turbodruksensor, kan altijd voor een keertje [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kijk daar worden we wijzer van!

Kan het echt schadelijk zijn voor de turbo dan? Stand 9...

Ik had trouwens het idee dat stand 7 meer power opleverde dan stand 8...ligt vast aan mij [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hallo ,
Ik ben nieuw hier en ben me er van bewust dat dit een ouder topic is.
Echter ben ik tevens in het bezit van een ventura ecu welke ik over heb genomen .
Ik ben in het bezit van de versie met 6 connectoren .
Zoals de laatste post met foto van de ecu hier in dit topic , heb ik dus ook geen jumpers alleen een standen schakelaar van 0 t/m 9.

In hoeverre kan het kwaad als ik hem op 1,2,3,4,5,6,7,8 of eventueel 9 zet?

Mijn model is aangekocht in 2015 .

En heb hem nu op stand 7 gezet.
 
Skoda  Fabia combi  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!