ToDo lijstje VW Polo 97-HN-FH

Goedemorgen mede vw-ers Big Grin,

Vandaag ga ik onder de Polo kruipen om te kijken waar de olie lekkage vandaan komt en kijken in welke staat de polo aan de onderkant verkeerd.
Wat me wel opviel eergisteren is dat de beide voorwielen niet parallel staan, als een wiel recht staat staat de andere aanzienlijk scheef!

Ben benieuwd wat ik straks allemaal tegen kom bij de polo........ keep you posted!
 
VW  Polo  1.4 16v 
Gisteren zoals gezegd de Polo onderworpen aan een inspectie. De volgende gebreken zijn bekend:

- Wiellager rechts voor defect
- Carterontluchtingsslang defect
- Carterbakpakking lek
- Koelvloeistoftemp. Sensor defect
- Achteruitrij schakelaar defect
- Schokbreker links achter defect
- Uitlijnen wielen, beide voorwielen staan een ieder naar buiten gedraaid!!

Geen erg nette verkoper geweest om de punten niet te vermelden, zelfs nog naar gevraagd, lekt of verbruikt hij olie? Nee hoor, de auto is 100% goed en niets mis mee........ jaja.... achteraf gezien (helaas) staat deze handelaar waar ik hem van gekocht heb niet al te best bekend (Valthermond). In alle eerlijkheid en goed vertrouwen de polo aangeschaft dat deze idd goed zou zijn.... helaas niet dus blijkt achteraf maar weer eens..... Volgende keer toch maar een aankoopkeuring laten doen denk ik?
 
VW  Polo  1.4 16v 
kleine kans dat je überhaupt een ''betrouwbare'' handelaar treft.
Ik had met mijn Polo 6N2 ook veel van dit soort problemen, vriend van mij met zijn 6n2 net zo, kantellende zuigers en daar dus ook olieverbruik.

Als je een beetje handig bent kun je denk ik wel aardig wat zelf doen, ik had de carterontluchtingslang, kvs temp sensor bijv zelf al vervangen... en ik ben niet handig gehehe..

Zou gewoon nooit bij een handelaar kopen en al helemaal niet als deze niet best bekend staat, dan kun je er al op rekenen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
kleine kans dat je überhaupt een ''betrouwbare'' handelaar treft.
Ik had met mijn Polo 6N2 ook veel van dit soort problemen, vriend van mij met zijn 6n2 net zo, kantellende zuigers en daar dus ook olieverbruik.

Als je een beetje handig bent kun je denk ik wel aardig wat zelf doen, ik had de carterontluchtingslang, kvs temp sensor bijv zelf al vervangen... en ik ben niet handig gehehe..

Zou gewoon nooit bij een handelaar kopen en al helemaal niet als deze niet best bekend staat, dan kun je er al op rekenen.


Moet ik je gelijk in geven. Mijn vorige auto (renault) is door teveel "schade" onverwacht naar de sloop gegaan. Bedoeling was om nu eerst een "tijdelijke" auto aan te schaffen waarmee ik zonder al te veel problemen ongeveer een half jaartje mee vooruit zou kunnen. De bedoeling was om dan een polo 6R aan te schaffen. Op zich ben ik redelijk handig, alleen het uitlijnen en de schokbreker zie ik mezelf nog niet doen..... Electra en sensoren zijn op zich zo te vervangen, vind ik het ergste ook nog niet. Wat betreft de kantelende zuigers, heeft deze polo ook, het bekende "diesel" geluid schijnt daar vandaan te komen.

Maar eens kijken wat ik ga doen nu..... of laten uitlijnen en zo half jaar doorrijden, of de polo in de verkoop en op jacht naar een andere polo (bij een garage/dealer) uiteraard voortaan!
 
VW  Polo  1.4 16v 
Misschien kan je op de sloop nog een beetje nette schokbrekers halen, deze laten monteren en laten uitlijnen dan ben je net wat goedkoper uit denk ik voor een half jaar, het geld wat je er in steekt krijg je er toch niet meer uit of iig terug als je hem verkoopt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Ik weet uit ervaring dat als je zulke oude auto,s bij handelaren koop dat de kans er is dat ze niet helemaal eerlijk zijn.
Ook is het dan niet slim om zo,n auto van a tot z helemaal na te gaan kijken, ik bedoel nu ben je allemaal gebreken tegen gekomen waar je eerst niets vanaf wist.
En als je toch van plan bent om hem een half jaar te rijden, maak dan alleen wat echt nodig is en laat de rest achterwege.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Rene Potse en Sal
Besloten om de Polo te houden en voor langere tijd. Aangezien de staat van de polo verder uitstekend is, daar bedoel ik o.a. mee het carrosserie, geen roest of rotte plekken, niet aan geprutst ook, bodem hartstikke strak en netjes dus kan nog jaren mee wat dat betreft. Vanmiddag haal ik schokdempers uit Veendam van een 6n2 die gedemonteerd is incl. veren, 5 tientjes (alle 4). Daarna zal ik de lekkage van de carterbak gaan verhelpen, eventueel de hele bak vervangen, vervolgens uiteraard de polo laten uitlijnen. Waarschijnlijk is er ergens ook een wiellager stuk, dus dat nemen we ook gelijk mee.

Als ik al met al een kleine 300 euro in deze polo steek, staat er weer een goede auto voor enkele jaren plezier, motorisch verder ook prima, geen gekke dingen. Toen ik de Polo had gekocht gaf deze foutcodes aan, deze heb ik gereset en tot op heden nog geen foutcodes terug gekomen........ misschien gevalletje gemaakt maar niet gereset? Hou het in de gaten de komende tijd.

Echt enorme ingrepen/vervangingen zijn dit niet in mijn beleving, kan hem wel weg doen, maar wat krijg je weer...... weer een auto met gebreken en die van onderen misschien wel half verrot is in deze prijs klasse. Dan liever paar centen in de Polo steken en zelf in delen de Polo weer op gaan knappen, leuke uitdaging voor mezelf, al ben ik niet vreemd met het sleutelen aan auto's ;)
 
VW  Polo  1.4 16v 
Besloten om de Polo te houden en voor langere tijd. Aangezien de staat van de polo verder uitstekend is, daar bedoel ik o.a. mee het carrosserie, geen roest of rotte plekken, niet aan geprutst ook, bodem hartstikke strak en netjes dus kan nog jaren mee wat dat betreft. Vanmiddag haal ik schokdempers uit Veendam van een 6n2 die gedemonteerd is incl. veren, 5 tientjes (alle 4). Daarna zal ik de lekkage van de carterbak gaan verhelpen, eventueel de hele bak vervangen, vervolgens uiteraard de polo laten uitlijnen. Waarschijnlijk is er ergens ook een wiellager stuk, dus dat nemen we ook gelijk mee.

Als ik al met al een kleine 300 euro in deze polo steek, staat er weer een goede auto voor enkele jaren plezier, motorisch verder ook prima, geen gekke dingen. Toen ik de Polo had gekocht gaf deze foutcodes aan, deze heb ik gereset en tot op heden nog geen foutcodes terug gekomen........ misschien gevalletje gemaakt maar niet gereset? Hou het in de gaten de komende tijd.

Echt enorme ingrepen/vervangingen zijn dit niet in mijn beleving, kan hem wel weg doen, maar wat krijg je weer...... weer een auto met gebreken en die van onderen misschien wel half verrot is in deze prijs klasse. Dan liever paar centen in de Polo steken en zelf in delen de Polo weer op gaan knappen, leuke uitdaging voor mezelf, al ben ik niet vreemd met het sleutelen aan auto's ;)
Of je koopt een 2de hands japanner. Geloof me ze gaan eeuwig mee
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Hier een beetje hetzelfde verhaal. 4 jaar geleden een polo gekocht. Te weinig aandacht besteedt aan onderzoek. Met als gevolg: binnen 1 jaar nieuwe distributieriem, omdat we niet zeker wisten of ie vervangen was. 2 jaar later: versnellingsbak naar de kloten (schijnt een bekend 6n2 probleem te zijn).

Onlangs ook de thermostaat + huis vervangen, maar ook nog een probleem met de koelfan of sensor in de radiateur. Vorige week apk en kleine beurt laten doen, daar kwamen ook nog puntjes uit voort. Wat nu nog open staat:
- 1e lambdasonde
- egr-klep
- olielekkage (onbekend waar)
- einddemper zeer slecht
- droge multiriem
- remblokken nog 3mm
- 3% vocht in remvloeistof

Het is best wel jammer, want carrosserie, motor en interieur is nog prima. Ik kreeg een bod van 500,- v/d medewerker van Kwikfit, maar dat is me veel te weinig. Dus ik ga um nog een beetje opknappen (met 250,- moet ik een heel eind komen) en dan hopen dat ik er nog meer voor kan krijgen. Voordeel is wel dat ik veel zelf kan doen, alleen die olielekkage beangstigd me...
 
VW  Polo  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Rene Potse
Zojuist heb ik de achterste schokbrekers vervangen door exemplaren van een demontage polo. Wat een gigantisch verschil is dit. Net stukje gereden en wat een andere wegligging.

@Johan Jansma wat betreft je olie lekkage, kijk eens of die toevallig lekt op de pakking tussen de carterpan en motorblok. Dit is bij mij het geval.
 
VW  Polo  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!