Chiptuning 1.2 Tsi 90pk

ook ik heb toch nog een vraag voor de chiptuners, wat is het verschil tussen een 1.0 115pk dsg7 en en 1.0 115pk dsg7 ? maw wat zal het verschil in software zijn bij de een of andere motor? voor mijn gevoel is het allemaal de zelfde software, ik laat me graag informeren en overtuigen.

mijn vorige polo was de blue gt 140 pk dsg7 super rijden was dat ook in de file, ik wil niet zeggen dat ik de PK's mis maar ze waren wel lekker om erbij te hebben.

Twee motoren van precies hetzelfde type etc zullen vast en zeker dezelfde software hebben inderdaad.
Alleen met chiptunen zit er een verschil in software die specifiek voor een bepaalde motor is ontwikkeld, en software die ‘universeel’ toepasbaar is.

Ook reageerd elke motor (ook van precies hetzelfde type) door hoe deze onderhouden is etc toch net even wat anders op het chippen. Vandaar dat er ook chip op maat toegepast word door (de betere) chiptuners.

Tenminste, zo is het mij uitgelegd:)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Blue GT  1.4 140pk (193pk JD) 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C
de 1 was rood en de ander blauw? typfout? bedoel je 1.0 vs 1.4
of was het geen typfout en wil je weten wat het verschil is tussen 2 exact de zelfde motoren?


of snap ik het even niet...
Precies het laatste wat ik bedoel, en dan het verschil in tunen, het is toch ook dan dezelfde software waar mee gewerkt wordt?

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Ik ben het met Niels eens.
Als je 2 exact de zelfde motoren pakt en ze op de testbank zet, zal de een toch misschien iets meer pk hebben dan de ander, raar maar waar.
115 pk is wat ze aanbieden, maar daar zit een marge in , de een heeft misschien dus 113.7 pk en de ander 116.3 bijvoorbeeld. Dus de software is misschien wel t zelfde, maar mechanies kan de minder verlies hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Hansstaal
En dan zijn er ook nog variabelen in de testomgeving, dezelfde bank met dezelfde auto geeft nooit 100% dezelfde resultaten. Kort achter elkaar zeker binnen bepaalde marge, maar als het de dag erna warmer/kouder/vochtiger etc. is zal je toch andere getallen krijgen. Ook als de ruimte goede ventilatoren/koeling heeft! Waar ik altijd op let is het verschil voor/na (op dezelfde bank!). Dat geeft een betere indicatie ongeacht wat de oude waarde was. Percentage gezien zal je namelijk vrijwel dezelfde winst halen, los van marges op het specifieke blok uiteraard. Zo haalde mijn BlueGT op RON95 10pk en 15nm meer dan tot dan toe op RON98 werd gehaald (inmiddels zitten ze iets hoger).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C
Ik mag dinsdag naar Vagtechniek. Gekozen voor DSG-stage 2 en een fabrieksupdate. Vind 110pk genoeg. Lang over nagedacht maar vind de meerprijs van stage-1 richting 140pk het niet waard. Ja, Koppel zal dan niet heel veel stijgen maar helaas. Bovendien ben ik van mening dat op de lange termijn meer dan 100pk per liter niet "goed" kan zijn. Door de DSG tuning zal ik wel veel meer profijt hebben van het beetje power wat ik erbij krijg.

Nog gelukt met de fabrieksupdate?
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Je moet verwachten dat je polo opeens mega snel is. Maar ik vind gezien de kosten. Toch de helft van chippen. Heel reëel. Vooral sprint tijden zijn sneller. Kijk maar eens op youtube.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI DSG Highline R-line (110)pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!