Af en toe Shell V-power ?

Tja.. Denk dat je dan beter om de zoveel tijd een flesje injectie reiniger in je benzine kan gooien. Mij is ooit verteld dat het alleen nut heeft als je altijd V-Power tankt, niet als je het eenmalig doet. Zelfde verhaal met euro 98
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Hierover gaan de wildste verhalen. De ene zegt dat het wonderen doet voor je motor en de andere zegt dat het niets uitmaakt.
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden zal liggen.

E10 is een ander verhaal heb ik begrepen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Bij Shell V-power is geen 98 Octeaan getal maar het is 97 Octeaan getal.

RON98
Als je een auto hebt die per se Euro 98-benzine nodig heeft dan heb je een probleem in Nederland. Hamvraag: welke pompen kunnen je helpen? Of anders gesteld: je bent onderweg en zoekt de dichtstbijzijnde pomp. http://directlease.nl/tankservice/ kan je helpen, kijk hieronder welke brandstoffen RON 98 zijn. In het algemeen betekent "Super" ook automatisch RON 98 en soms lees je ook de term "Super MLV" wat staat voor "met loodvervanger" - ook goed. Voor de volledigheid



Wat betekent RON 98?
RON 98 is een aanduiding voor benzine met octaanklasse 98, waarbij het bereik loopt vanaf 98 en hoger. Zo loopt het octaangetal van Euro 95 van 95 tot en met 97. Daarom moet je geen Shell V-Power tanken als RON 98 gewenst is, want die heeft RON 95 met een werkelijk octaangetal van 97. Dat is te laag voor sommige motoren.

Het getal geeft de klopvastheid aan. Dit is te vertalen naar de weerstand tegen spontane zelfontbranding bij het snel samendrukken (compressie) van een mengsel van lucht en benzine.

Deze spontane ontbranding verloopt niet gecontroleerd maar explosief en is zeer schadelijk voor de motor. Dit proces is hoorbaar bij motoren die er last van hebben en wordt "kloppen" en "pingelen" genoemd - vandaar de term klopvastheid.

RON 98-brandstof is alleen zinvol voor motoren die een hoge compressieverhouding hebben, zoals motoren in bepaalde sportauto's. Het octaangetal zegt alleen iets over de klopvastheid en verder niets over andere kwaliteitskenmerken van de brandstof. RON 98 gebruiken in een motor die voor RON 95 ontworpen is, heeft geen zin. De motor gaat er niet beter of zuiniger door lopen en het is ds geld weggooien.

Waar krijg in RON 98?
Wat is wel RON98?

Wat is niet RON98?

  • Esso Energy Supreme
  • Shell V-Power
  • Texaco Euro XL
  • Total Excellium
 
Volkswagen  Polo 9N  1.9 SDI 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl en Webgangster
Bij Shell V-power is geen 98 Octeaan getal maar het is 97 Octeaan getal.

RON98
Als je een auto hebt die per se Euro 98-benzine nodig heeft dan heb je een probleem in Nederland. Hamvraag: welke pompen kunnen je helpen? Of anders gesteld: je bent onderweg en zoekt de dichtstbijzijnde pomp. http://directlease.nl/tankservice/ kan je helpen, kijk hieronder welke brandstoffen RON 98 zijn. In het algemeen betekent "Super" ook automatisch RON 98 en soms lees je ook de term "Super MLV" wat staat voor "met loodvervanger" - ook goed. Voor de volledigheid



Wat betekent RON 98?
RON 98 is een aanduiding voor benzine met octaanklasse 98, waarbij het bereik loopt vanaf 98 en hoger. Zo loopt het octaangetal van Euro 95 van 95 tot en met 97. Daarom moet je geen Shell V-Power tanken als RON 98 gewenst is, want die heeft RON 95 met een werkelijk octaangetal van 97. Dat is te laag voor sommige motoren.

Het getal geeft de klopvastheid aan. Dit is te vertalen naar de weerstand tegen spontane zelfontbranding bij het snel samendrukken (compressie) van een mengsel van lucht en benzine.

Deze spontane ontbranding verloopt niet gecontroleerd maar explosief en is zeer schadelijk voor de motor. Dit proces is hoorbaar bij motoren die er last van hebben en wordt "kloppen" en "pingelen" genoemd - vandaar de term klopvastheid.

RON 98-brandstof is alleen zinvol voor motoren die een hoge compressieverhouding hebben, zoals motoren in bepaalde sportauto's. Het octaangetal zegt alleen iets over de klopvastheid en verder niets over andere kwaliteitskenmerken van de brandstof. RON 98 gebruiken in een motor die voor RON 95 ontworpen is, heeft geen zin. De motor gaat er niet beter of zuiniger door lopen en het is ds geld weggooien.

Waar krijg in RON 98?
Wat is wel RON98?

Wat is niet RON98?

  • Esso Energy Supreme
  • Shell V-Power
  • Texaco Euro XL
  • Total Excellium
Bij Shell V-power is geen 98 Octeaan getal maar het is 97 Octeaan getal.

RON98
Als je een auto hebt die per se Euro 98-benzine nodig heeft dan heb je een probleem in Nederland. Hamvraag: welke pompen kunnen je helpen? Of anders gesteld: je bent onderweg en zoekt de dichtstbijzijnde pomp. http://directlease.nl/tankservice/ kan je helpen, kijk hieronder welke brandstoffen RON 98 zijn. In het algemeen betekent "Super" ook automatisch RON 98 en soms lees je ook de term "Super MLV" wat staat voor "met loodvervanger" - ook goed. Voor de volledigheid



Wat betekent RON 98?
RON 98 is een aanduiding voor benzine met octaanklasse 98, waarbij het bereik loopt vanaf 98 en hoger. Zo loopt het octaangetal van Euro 95 van 95 tot en met 97. Daarom moet je geen Shell V-Power tanken als RON 98 gewenst is, want die heeft RON 95 met een werkelijk octaangetal van 97. Dat is te laag voor sommige motoren.

Het getal geeft de klopvastheid aan. Dit is te vertalen naar de weerstand tegen spontane zelfontbranding bij het snel samendrukken (compressie) van een mengsel van lucht en benzine.

Deze spontane ontbranding verloopt niet gecontroleerd maar explosief en is zeer schadelijk voor de motor. Dit proces is hoorbaar bij motoren die er last van hebben en wordt "kloppen" en "pingelen" genoemd - vandaar de term klopvastheid.

RON 98-brandstof is alleen zinvol voor motoren die een hoge compressieverhouding hebben, zoals motoren in bepaalde sportauto's. Het octaangetal zegt alleen iets over de klopvastheid en verder niets over andere kwaliteitskenmerken van de brandstof. RON 98 gebruiken in een motor die voor RON 95 ontworpen is, heeft geen zin. De motor gaat er niet beter of zuiniger door lopen en het is ds geld weggooien.

Waar krijg in RON 98?
Wat is wel RON98?

Wat is niet RON98?

  • Esso Energy Supreme
  • Shell V-Power
  • Texaco Euro XL
  • Total Excellium

Bedankt, zeer duidelijk nu.
 
  • Leuk
Waarderingen: VWdriver91
Wat wel bij een tsi zo is, is dat als je euro 98 tankt en je bekijkt eerst met vcds met euro 95 de ontstekingstijdstip en erna met euro 98 dan zie je dat ontstekingstijdstip ongeveer 3 graden later wordt. De motor zou hierdoor iets sneller moeten zijn maar volgens mij kan je dat alleen op de vermogensbank zien. Als voorontsteking te weinig wordt is namelijk ook niet goed. Bij mijn eerste auto mazda 323f scheelde door de ontstekingstijdstip te veranderen van origineel en uittrekken van lambdasonde 8pk gemeten op vermogensbank.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Volgens mij is Shell V-Power zelfs RON95. Dat zag ik laatst op het stickertje staan. Verbaasde mij nogal.
Heb je helemaal gelijk in Ruud, V-Power word in Nederland aangeduid als RON 95. V-Power heeft een Octaangetal van 97,5. Omdat het Octaangetal van V-Power ONDER 98 licht, moet het worden verkocht als 95. De additieven in 'performance brandstoffen' zijn goed voor alle motoren, atmosferisch of turbo. Deze additieven houden de motor schoon in geval van beide type motoren. Een ander voordeel van deze brandstof is dat het octaangetal hoger ligt waardoor de brandstof klop vaster is. In geval van hoog prestatie motoren, meestal turbo motoren maar ook atmosferische motoren die hoog in toeren draaien is dit een groot voordeel. De brandstof ontbrand beter waardoor de motor niet op hol slaat (simpel gezegd).
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Wat wel bij een tsi zo is, is dat als je euro 98 tankt en je bekijkt eerst met vcds met euro 95 de ontstekingstijdstip en erna met euro 98 dan zie je dat ontstekingstijdstip ongeveer 3 graden later wordt. De motor zou hierdoor iets sneller moeten zijn maar volgens mij kan je dat alleen op de vermogensbank zien. Als voorontsteking te weinig wordt is namelijk ook niet goed. Bij mijn eerste auto mazda 323f scheelde door de ontstekingstijdstip te veranderen van origineel en uittrekken van lambdasonde 8pk gemeten op vermogensbank.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Correct Ronald, de ECU weet wat voor brandstof er getankt is. Hierna zal de ECU zichzelf aanpassen en inderdaad pittiger gaan ontsteken. Of deze aanpassingen op standaard software merkbaar zijn in de directe praktijk -> geen idee.

Voor de mensen die denken dat het allemaal tussen de oortjes zit, zoek eens op Facebook naar JDEngineering. Hier staan verschillende Dyno sheets tussen op Ron95 en Ron98 brandstof gerold. Het verschil word snel duidelijk...
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!