Het grote 'Gooi het eruit' topic!

Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Durban
Hmm da's spijtig. Bij mij zijn onder aankoopgarantie een bobijn, een nokkenassensor en een koplamp vervangen. En ook een software upgrade van de ECU (Want opeens begonnen alle sensoren tegelijk 'stuk' te gaan, maar eigenlijk was de ecu een beetje gek geworden)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
geen belangrijk nieuws maar..secret.gif

Er zit duidelijk verschil in maatvoering tussen beide interieur filters. reflexion.gif

het oude filter van het merk Mahle is van kwaliteit en afwerking stuk beter.

De nieuwe koolstoffilter is net iets kleiner en raakt de kanten niet dus valt zo weer eruit, ook blaast er lucht en vuil langs de kieren. #geenzininrammelendeinterieurfilter.

Heb even vergeleken De Blue Print koolstoffilter is exact hetzelfde als de Bosch koolstoffilter alleen met een andere merk naam,
En toch zijn ze gemaakt voor de polo 6r/6c.

Verrekt jammer dus..
Hoe lossen we dat simpel op, Nu heb ik het volgende gedaan.kolobok_idea.gif

Van twee maker we er één interieurfilter van.
Zie je dat de originele iets breder is, en is afgewerkt met soort vilt aan de zijkanten.

IMG_0787.JPG IMG_0785.JPG

Heb de koolstoffilter de zijkanten eraf gesneden zoals je ziet, en daarna in een nieuwe Mahle gefriemeld, de eerste keer kwam ik niet uit te kort, de tweede keer heb ik elke keer een lamel overgeslagen dat zie je op de foto..

IMG_0788.JPG

even uit verveling vierkant naar rond !!

IMG_0790.JPG

Het resultaat ..

IMG_0793.JPG IMG_0791.JPG
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: iichel, BVS en Ruud9N
Op vakantie met je vw Polo dan de Schrik van je leven en weg is je kunstgebit.. sterretjes.gif

Bij het ongeval werden de 85-jarige en zijn 80-jarige vrouwelijke passagier licht gewond.

445000035-img5170jpg1-1bjpHH4ee.jpg
 

Bijlagen

  • 590322131-img5169jpg-Oxef.jpg
    590322131-img5169jpg-Oxef.jpg
    93.1 KB · Weergaven: 79
  • 473637702-img5177jpg-OAef.jpg
    473637702-img5177jpg-OAef.jpg
    101.2 KB · Weergaven: 76
  • 834344412-img5179jpg-Qnef.jpg
    834344412-img5179jpg-Qnef.jpg
    91.7 KB · Weergaven: 74
  • 1555893441-img5186jpg-Q2ef.jpg
    1555893441-img5186jpg-Q2ef.jpg
    81.9 KB · Weergaven: 77
  • 1613220619-img5184jpg-2dTuFS0yef.jpg
    1613220619-img5184jpg-2dTuFS0yef.jpg
    110.9 KB · Weergaven: 85
  • 1989821496-img5174jpg-OBef.jpg
    1989821496-img5174jpg-OBef.jpg
    79.2 KB · Weergaven: 74
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
geen belangrijk nieuw maar..secret.gif

Er zit duidelijk verschil in maatvoering tussen beide interieur filters. reflexion.gif

het oude filter van het merk Mahle is van kwaliteit en afwerking stuk beter.

De nieuwe koolstoffilter is net iets kleiner en raakt de kanten niet dus valt zo weer eruit, ook blaast er lucht en vuil langs de kieren. #geenzininrammelendeinterieurfilter.

Heb even vergeleken De Blue Print koolstoffilter is exact hetzelfde als de Bosch koolstoffilter alleen met een andere merk naam,
En toch zijn ze gemaakt voor de polo 6r/6c.

Verrekt jammer dus..
Hoe lossen we dat simpel op, Nu heb ik het volgende gedaan.kolobok_idea.gif

Van twee maker we er één interieurfilter van.
Zie je dat de originele iets breder is, en is afgewerkt met soort vilt aan de zijkanten.

IMG_0787.JPG IMG_0785.JPG

Heb de koolstoffilter de zijkanten eraf gesneden zoals je ziet, en daarna in een nieuwe Mahle gefriemeld, de eerste keer kwam ik niet uit te kort, de tweede keer heb ik elke keer een lamel overgeslagen dat zie je op de foto..

IMG_0788.JPG

even uit verveling vierkant naar rond !!

IMG_0790.JPG

Het resultaat ..

IMG_0793.JPG IMG_0791.JPG

Hoe hebben andere mensen die al een koolstof filter hadden het gedaan?
 
Ik zou het niet weten hoe anderen dat doen..
Kan zeggen dat ik Wel iets verbetering merk, zo lang je vooruit rijd is er niets aan de hand,

Als je stil staat en de wind net verkeerd heb je er ook last van, en vergeet niet dat ik geen roetfilter meer heb kuche !
Bij mij werkt het best met een koude start en dan rustig achteruit rijden, dan komt via de inlaatroosters de diesel lucht in het interieur terecht .

( Het kan zijn dat je uitlaat niet gasdicht is in het eerste deel )

14976356_1159506370795826_2380583305526179540_o.jpg
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
04-12-2016 SCHAGERBRUG - Een 21-jarige man zal op zoek moeten naar een nieuwe auto. In zijn oude VW-Polo sloeg hij zaterdagmiddag over de kop op de N248 bij Schagerbrug.

De man verloor door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur en kwam in de natte berm terecht. Hij sloeg over de kop en kwam op de nieuwe parallelweg tot stilstand.

Zowel de bestuurder als zijn passagier konden zelf uit de auto komen. Ze bleken niet ernstig gewond te zijn. Een bergingsbedrijf heeft de auto weggetakeld.

15326442_1048212561967208_7545278860969354618_n.jpg
 

Bijlagen

  • 3639302_1_org.jpg
    3639302_1_org.jpg
    43.6 KB · Weergaven: 42
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Graag jullie inzicht even over iets. Weet niet of het genoeg is om een heel topic over te openen dus vraag ik het hier maar eerst even.
Toen ik m'n zomervelgen verving door de wintervelgen merkte ik dat in de rechtervoorvelg een soort zwart/groene smurrie zat. Leek op dunne zwarte teer, en heel de binnenkant van de velg was met een dun laagje bedekt. Heb er toen niet verder over nagedacht en met veel hogedrukreiniger, een schuurborstel en velgen-poets-middel het er uiteindelijk toch af gekregen.

Vandaag vroor het in Belgenlandje dus hier en daar kon het eventueel wel wat glad zijn. Ik heb vandaag 2x relatief hard moeten remmen (maar toch ook niet alles dicht) en telkens sprong de ABS op van het rechtervoorwiel. Ik vond het wat vreemd dat het zo overduidelijk alleen rechts is die 'slipt', terwijl dit anders veel gebalanceerder is. Daardoor dacht ik spontaan terug aan het goedje in de velg. Kan dit een symptoom zijn van iets? Of was het volgens jullie gewoon toeval?
En heeft iemand ervaring van waar dat goedje vandaan kan komen?

Alle vloeistoffen controleer ik maandelijks en vul zo nodig bij, maar de remvloeistof staat sinds ik hem kocht redelijk kort bij max.
Betreft een Polo 9n3 1.2 2008 met 103k km.
Thanks ! ;)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Gisteren terug van een weekje Canarische eilanden.
jemig wat is het dan koud ( 22 graden verschil )
Maar anyway als polo liefhebber kijk je je ogen uit in iedere straat wel een paar polo's
ik weet dat het belastingvrije eilanden zijn, maar het lijkt of dat ze daar gratis zijn :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
Graag jullie inzicht even over iets. Weet niet of het genoeg is om een heel topic over te openen dus vraag ik het hier maar eerst even.
Toen ik m'n zomervelgen verving door de wintervelgen merkte ik dat in de rechtervoorvelg een soort zwart/groene smurrie zat. Leek op dunne zwarte teer, en heel de binnenkant van de velg was met een dun laagje bedekt. Heb er toen niet verder over nagedacht en met veel hogedrukreiniger, een schuurborstel en velgen-poets-middel het er uiteindelijk toch af gekregen.

Vandaag vroor het in Belgenlandje dus hier en daar kon het eventueel wel wat glad zijn. Ik heb vandaag 2x relatief hard moeten remmen (maar toch ook niet alles dicht) en telkens sprong de ABS op van het rechtervoorwiel. Ik vond het wat vreemd dat het zo overduidelijk alleen rechts is die 'slipt', terwijl dit anders veel gebalanceerder is. Daardoor dacht ik spontaan terug aan het goedje in de velg. Kan dit een symptoom zijn van iets? Of was het volgens jullie gewoon toeval?
En heeft iemand ervaring van waar dat goedje vandaan kan komen?

Alle vloeistoffen controleer ik maandelijks en vul zo nodig bij, maar de remvloeistof staat sinds ik hem kocht redelijk kort bij max.
Betreft een Polo 9n3 1.2 2008 met 103k km.
Thanks ! ;)

Waarschijnlijk de hoes kapot van je homokineet! Daar zit vet in en dat vliegt dan in de rondte in je velg en waarschijnlijk ook op je schijven en remmen rij
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Begin fase nog niet dan zit er nog genoeg vet in de hoes die de lager smeert en hoor je dus nog geen geluid
Bedankt voor je hulp!
Ik heb inderdaad geen schrapend geluid. Nog nooit iets gehoord, ook niet in snelle bochten.
Op welke manier kan ik dit controleren? Kan ik dit duidelijk zien aan die homokineet dat hij stuk/versleten is? Of enkel intern?
En als laatste vraag, is deze zelf te vervangen of komt daar speciale kennis en gereedschap aan te pas? (Met deze set?)

Sorry voor de vele vragen :mrgreen: en thanks Big Grin
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!