Bougies

Wat zijn de juiste (of aller beste) bougies voor onze polo's? In mijn geval een 1.4 fsi 63 KW.
Sinds de laatste bougie wissel waarbij er NGK bougies met een elektrode afstand van 0,7 mm. in zijn gegaan, vind ik de auto anders.

Bij de koude start lijkt de auto wat moeizaam op gang te komen, maar start wel gewoon in 1 keer.
Verder is die na ong. 5 seconden stationair wat "onrustig" in stationaire stand. Het lijkt een beetje op schokken, maar niet zoals je zou verwachten als een cilinder niet mee zou werken. Uitlezen geeft geen foutcodes aan en ik heb al een tankje met injector cleaner op gereden.
Verder rijd ik ook bijna altijd met m'n raam open (anti airco) en hoor ik sindsdien bij lage toeren een soort "blazend" geluid uit de uitlaat komen. Als ik een goed doortrek dan is dat er niet. Wordt de benzine misschien niet goed verbrand door verkeerde bougies?

Ik vermoed dat het aan de elektrode afstand van de bougies ligt en kan niet wijzer worden wat nu het juiste is.
Geloof het of niet, de dealer weet niet wat de elektrode afstand is. "Wij monteren gewoon de bougies die we krijgen" kreeg ik letterlijk te horen bij navraag. Volgens mijn (universele) garage zijn de bougies juist, maarja op internet zie ik er ook meerdere en verschillende als ik m'n kenteken intik.

Wie o wie helpt me uit de brand? :)
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Bosch FR7HC+, heb ze zelf ook al bijna een jaar. Werkt perfect! :)
We hebben exact dezelfde specs. en de elektrode afstand van die bougie is dus 0,9 mm., zou het kunnen proberen allicht aangezien jij er ook gewoon tevreden mee bent. Iemand anders nog ideeën of suggesties om m'n klachten te verhelpen? Ik weet dus niet zeker of het aan de bougies ligt.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Ook een simpele mogelijkheid voor benzine auto’s

Als ik het idee heb dat de auto niet lekker loopt ga ik een stukje snel weg rijden 15 min ongeveer, rijd stevig en een constante snelheid, als je thuis bent aangekomen draai voorzichtig zonder je handen te branden alle bougies eruit, leg ze naast elkaar bij de juiste cilinder.
Kijk naar de kleur van de bougies is de ene grijs en de ander zwart dan weet je al genoeg, en dan weet je ook om welke cilinder het gaat mocht de verstuiver niet lekker zijn.
Of maak even een foto ervan, post het even.

Mocht het de verstuivers vuil zijn wat veel voor komt, gebruik dan goede injectors cleaner, het is maar een hulp middel.
Er zijn vele soorten op de markt maar mijn, (eigenlijk een cleaner topic maken hierover) mijn top 3 zijn cleaner zijn: Forté , bardahl en Nano borx voor de onderhoud, gebruik ik nu voor de diesel..
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Heb ze er nog niet inzitten maar toen ik bougies kocht bij de automaterialenhandel kreeg ik 3-puntsbougies mee. Misschien heb jij daar wat aan.
 

Bijlagen

  • 2015-08-28 00.39.58.jpg
    2015-08-28 00.39.58.jpg
    112.3 KB · Weergaven: 39
  • 2015-08-28 00.40.19.jpg
    2015-08-28 00.40.19.jpg
    123.8 KB · Weergaven: 34
  • 2015-08-28 00.41.28.jpg
    2015-08-28 00.41.28.jpg
    114 KB · Weergaven: 41
  • 2015-08-28 00.41.55.jpg
    2015-08-28 00.41.55.jpg
    152.5 KB · Weergaven: 37
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Oguu
Ook een simpele mogelijkheid voor benzine auto’s

Als ik het idee heb dat de auto niet lekker loopt ga ik een stukje snel weg rijden 15 min ongeveer, rijd stevig en een constante snelheid, als je thuis bent aangekomen draai voorzichtig zonder je handen te branden alle bougies eruit, leg ze naast elkaar bij de juiste cilinder.
Kijk naar de kleur van de bougies is de ene grijs en de ander zwart dan weet je al genoeg, en dan weet je ook om welke cilinder het gaat mocht de verstuiver niet lekker zijn.
Of maak even een foto ervan, post het even.

Mocht het de verstuivers vuil zijn wat veel voor komt, gebruik dan goede injectors cleaner, het is maar een hulp middel.
Er zijn vele soorten op de markt maar mijn, (eigenlijk een cleaner topic maken hierover) mijn top 3 zijn cleaner zijn: Forté , bardahl en Nano borx voor de onderhoud, gebruik ik nu voor de diesel..
Goed idee, ik ga het volgens weekend eens even proberen! Ik heb injector cleaner van Wynn's gebruikt, niet aan te raden dus?Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
hallo kan iemand mij vertellen wat de schroefdraadlengte van de bougie moet zijn? ik heb een polo 6r 1.2i 70Pk ik zoek iridium en die wordt aangeboden in een schroefdraadlengte van 19 mm en 22 mm de brisk die ik gezien heb heeft 22 mm maar kijk ik bij bosch dan zie ik 19 mm, hoe kan dit?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Andere motorcode waarschijnlijk. Anders draai je er een uit en meet je hem met de schuifmaat.
ik ben er inmiddels achter dat de draadlengte 19mm is,alleen nu wil ik kijken hoelang mijn bougiesleutel moet zijn maar die bobines zitten muurvast en dan heb je ook nog zo'n plasticgeval in de weg zitten,deksel krijg ik er wel af maar er zit nog een plastic frame onder waar het deksel op vast klikt en die zit aardig in de weg om goede grip te krijgen op de bobine die op de bougie zit
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
dop 16, voor bougies. Lang verlengstuk. Bobine haal je er met beleid en een schroevendraaier er uit
oke bedankt, dus de rest van het plastic kun je gewoon laten zitten?

Wat zijn de juiste (of aller beste) bougies voor onze polo's? In mijn geval een 1.4 fsi 63 KW.
Sinds de laatste bougie wissel waarbij er NGK bougies met een elektrode afstand van 0,7 mm. in zijn gegaan, vind ik de auto anders.

Bij de koude start lijkt de auto wat moeizaam op gang te komen, maar start wel gewoon in 1 keer.
Verder is die na ong. 5 seconden stationair wat "onrustig" in stationaire stand. Het lijkt een beetje op schokken, maar niet zoals je zou verwachten als een cilinder niet mee zou werken. Uitlezen geeft geen foutcodes aan en ik heb al een tankje met injector cleaner op gereden.
Verder rijd ik ook bijna altijd met m'n raam open (anti airco) en hoor ik sindsdien bij lage toeren een soort "blazend" geluid uit de uitlaat komen. Als ik een goed doortrek dan is dat er niet. Wordt de benzine misschien niet goed verbrand door verkeerde bougies?

Ik vermoed dat het aan de elektrode afstand van de bougies ligt en kan niet wijzer worden wat nu het juiste is.
Geloof het of niet, de dealer weet niet wat de elektrode afstand is. "Wij monteren gewoon de bougies die we krijgen" kreeg ik letterlijk te horen bij navraag. Volgens mijn (universele) garage zijn de bougies juist, maarja op internet zie ik er ook meerdere en verschillende als ik m'n kenteken intik.

Wie o wie helpt me uit de brand? :)
ik ga zelf voor de Denso IK20L iridium of, NGK iridium BKR6EIX deze passen volgens mij in een polo 6r 1.2i 51Kw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!