[HOW-TO][6R][ICE/Audio] Pioneer TS-WX77A inbouwen en aansluiten op een RNS-315

De blauw/witte draad heeft stroom nodig om de remote aan te sturen alleen moet de remote ook uitgaan als ik het contact of de radio uit zet en dat doet ie niet. .....pfff mis mijn oude radio ;-( geen handsfree, geen navigatie, geen remote aansluiting...bah bah bah
 
Ziet er goed uit
Ik snap alleen niet waar die bl/w kabel precies moet aansluiten want de plek die jij aangaf boven in de rij waar de gele in de hoek staat heb ik geen stroom wel direct daaronder maar die gaat bij mij niet uit klopt dit?

Je hebt hem wel in het blauwe blokje zitten toch?
Klopt ie gaat niet 'meteen' uit.
Na een minuut of 15 schakely hij pas uit.
Dit komt omdat de radio aan blijft staan ook al zie je dit niet.
Als je uit je de auto uitzet duurt dat nog ongeveer een kwartier.

Dit had ik volgens mij ook vermeld in de howto, geen zorgen.

Doe hem op dezelfde plek als mij en kijk na een kwartier maar.
Leg je die remote op je stoel dan zul je het zien.

Als je je auto van het slot haalt word de radio namelijk al ingeschakeld en lijkt het idd net of je subwoofer heel de tijd aanstond omdat bij het inschakelen van de radio al meteen signaal word gegeven aan die cdwisselaar draad.

Ik hoop dat dit het iets verduidelijkt voor je.
Zo niet let me know.

Ik zit nu op me telefoon en dat typt niet zo fijn.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
De blauw/witte draad heeft stroom nodig om de remote aan te sturen alleen moet de remote ook uitgaan als ik het contact of de radio uit zet en dat doet ie niet. .....pfff mis mijn oude radio ;-( geen handsfree, geen navigatie, geen remote aansluiting...bah bah bah

Zie mijn reactie hierboven ;)

Geen navigatie?
Je hebt niet de rns310 of rns 315?

Ik weet niet welke aansluitingen daar achterop zitten.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Mooie how-to. Zitten die kabels nog steeds netjes onder de dorpel of trillen ze er tijdens een paar ritjes toch uit naar onder ? Ik snap alleen niet waarom er nu van de Rechter EN de linker achtespeaker signaal is gepakt ? Er is toch maar van 1 speaker signaal nodig ?

En ik vind het juist netjes om met ader hulsjes te werken in plaats van die gekke in knip blokjes. Uiteindelijk komt er altijd ellende van is mjn idee. Nu zit het gewoon degelijk met een goeie verbinding. Ik sta er alleen van de kijken dat die plus kabel zo dun is ?

En het is naar mijn idee zeker wel logisch om signaal en voeding te scheiden in de auto. Misschien heb je er nu geen last van omdat het vermogen niet echt heel spannend is, ook wel te zien aan de dunne voedings kabel. Maar ik heb vaak zat meegemaakt dat mensen dat ook niet deden en dan heb je dus mooi een ruis op je signaal die je hoort als de radio volume uit staat die lekker meezingt op de snelheid van je dynamo.

@ Djaggo : Dit signaal komt uit de radio he, ik weet niet of je op het stekkenblok meet maar dan kan het kloppen dat er geen spanning op staat, als deze niet in de radio zit. Deze lijkt mij uit de radio te komen om die 'wisselaar' in te schakelen.

Je pakt beide signalen, links en rechts voor het geval je een song hebt die de bas niet altijd stereo uitzend.
Stel in een liedje word een bastoon alleen over 1 van de kanten gestuurd dan zou je ir toon niet meepakken.

Nee het trilt absoluut niet los.
Die dorpels zijn taaie rakkers op veel punten om die kabel onder te krijgen.
Er is bij mij nog niks losgetrild.
Maak je daar maar geen zorgen over.

Voor mn werk doe ik ook veel met electro, idd adereindhulsjes zijn ideaal, maar zoals ik in de tutorial al zei, ik zat met tijdnood, had geen spullen omhanden en werd constant onderbroken.
Ik ga het nog een keer netjes maken hoor ;)
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Je hebt hem wel in het blauwe blokje zitten toch?
Klopt ie gaat niet 'meteen' uit.
Na een minuut of 15 schakely hij pas uit.
Dit komt omdat de radio aan blijft staan ook al zie je dit niet.
Als je uit je de auto uitzet duurt dat nog ongeveer een kwartier.

Dit had ik volgens mij ook vermeld in de howto, geen zorgen.

Doe hem op dezelfde plek als mij en kijk na een kwartier maar.
Leg je die remote op je stoel dan zul je het zien.

Als je je auto van het slot haalt word de radio namelijk al ingeschakeld en lijkt het idd net of je subwoofer heel de tijd aanstond omdat bij het inschakelen van de radio al meteen signaal word gegeven aan die cdwisselaar draad.

Ik hoop dat dit het iets verduidelijkt voor je.
Zo niet let me know.

Ik zit nu op me telefoon en dat typt niet zo fijn.

Ah, ok top!
Het zit wel in het blauwe blokje ik wist alleen niet dat het pas na 15min. uit ging
 
Ah, ok top!
Het zit wel in het blauwe blokje ik wist alleen niet dat het pas na 15min. uit ging

Moet je maar even proberen voor de zekerheid.
leg je afstandsbediening ergens waar je hem vanaf buiten de auto kan zien.
doe je auto uit en op slot.
kom na een minuut of 30 terug, nog niet je deuren openen!!!!
want dan schakelt alles al weer in.
Als het lampje dan uit is is het goed.
als het lampje dan nog aan is is het interessant om te controleren of ne radio wel echt uit is gegaan.

als je instapt en de radio gaat aan en je ziet het VW logo dan is hij echt uit geweest.
als hij dan al meteen aanstaat is hij niet uitgeweest en is dat het probleem ;)

succes


ps: ik dacht eerst ook van, he?
hij staat nog steeds aan.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Ik heb pas een TS WX710a op de kop getikt bij 4launch. Lag op voorraad en was een bij hun een actieaanbieding voor €295.-
Heb veel hulp gehad van jouw uitleg, die is zo gedetailleerd dat ik de stap aandurfde om de sub zelf te installeren.
Ik wil toch een opmerking maken voor wat betreft de stuurstroom voor de aan/uit functie. Heb in eerste instantie de aansluiting gebruikt die jij beschrijft, op het blauwe blokje, maar was niet happy dat deze toch zeker 35 minuten onder spanning blijft nadat de sleutel uit het contact is en de auto is vergrendeld. Ben daarom overgestapt op een stuurstroom vanaf een lege plek op de zekeringkast. Contact uit, sub schakelt uit en vice versa natuurlijk.
De subwoofer doet precies wat ik hoopte, een mooie aanvulling in het lage gebied. Heb de afregeling op 50Hz staan en de gain op 50% maar moet nog de juiste balans zoeken.
Bedankt voor je "hulp", een goede DIY is goud waard, scheelt me mooi €150.- aan inbouwkosten.
 
ff een vraagje: waar heb je de kabel,l die je gebruikt om de high level input af te takken van het signaal van de achterspeaker, gekocht?
want deze vind ik nergens?

Deze zit bij de subwoofer in de doos.
Is een speciale stekker welke je niet los kunt kopen naar mijn weten.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
en hoe klinkt ie? Big Grin

Ik heb zelf een pioneer F3210BT navigatie/audio unit, met dedicated subwoofer output. Daardoor zal het aansluiten vermoed ik wel makkelijker gaan, maar toch dank voor deze tutorial (zal er vast wel eea uit kunnen gebruiken!)

Bij de Subwoofer zit ook de normale RCA jacks welke je op de dedicated output aan kunt sluiten.
Stukken makkelijker idd en wat beter geluid IMO.

Waarschijnlijk heb jij ook een normale uitgang voor het 'remote' inschakel signaal aan deze radio zitten war je leven nog een stukje makkelijker maakt.

Succes met inbouwen!
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Ik heb pas een TS WX710a op de kop getikt bij 4launch. Lag op voorraad en was een bij hun een actieaanbieding voor €295.-
Heb veel hulp gehad van jouw uitleg, die is zo gedetailleerd dat ik de stap aandurfde om de sub zelf te installeren.
Ik wil toch een opmerking maken voor wat betreft de stuurstroom voor de aan/uit functie. Heb in eerste instantie de aansluiting gebruikt die jij beschrijft, op het blauwe blokje, maar was niet happy dat deze toch zeker 35 minuten onder spanning blijft nadat de sleutel uit het contact is en de auto is vergrendeld. Ben daarom overgestapt op een stuurstroom vanaf een lege plek op de zekeringkast. Contact uit, sub schakelt uit en vice versa natuurlijk.
De subwoofer doet precies wat ik hoopte, een mooie aanvulling in het lage gebied. Heb de afregeling op 50Hz staan en de gain op 50% maar moet nog de juiste balans zoeken.
Bedankt voor je "hulp", een goede DIY is goud waard, scheelt me mooi €150.- aan inbouwkosten.

Mooi, goed om te horen dat je er wat aan hebt gehad.
Op mijn polo jad ik helaas geen werkende slots meer over in mijn zeleringkast, dus had helaas de optie niet om dat te gebruiken.

In mijn tutorial ben ik uit gegaan van een worst case scenario,
Zodat iedereen het inbouwen af zou kunnen maken.
Dit leek mij beter dan alleen de makkelijkste weg behandelen.
Zelf ook vaak zat dat soort tutorials gehad waar je uiteindelijk niks aan hebt omdat je allerlei afwijkingen tegenkomt.

Veel plezier met de installatie.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Waarschijnlijk heb jij ook een normale uitgang voor het 'remote' inschakel signaal aan deze radio zitten war je leven nog een stukje makkelijker maakt.

Succes met inbouwen!

Daar lijkt het wel op :) De handleiding (in elke taal) rept niks over een remote aansluiting voor de subwoofer. Er staat alleen: zie installatie- en bedradingshandleiding. Maar die is nergens te vinden! Ik ben er nu achter gekomen dat mijn f3210bt hetzelfde is als de f320bt (=amerikaanse versie). In de handleiding voor de amerikaanse versie staat de sub aansluiting (met blauw/witte draad) wel expliciet genoemd. Ik vermoed dat mijn unit dus inderdaad wel zo een output heeft, maar ik moet het nog even checken na loshalen radio :)
 
Daar lijkt het wel op :) De handleiding (in elke taal) rept niks over een remote aansluiting voor de subwoofer. Er staat alleen: zie installatie- en bedradingshandleiding. Maar die is nergens te vinden! Ik ben er nu achter gekomen dat mijn f3210bt hetzelfde is als de f320bt (=amerikaanse versie). In de handleiding voor de amerikaanse versie staat de sub aansluiting (met blauw/witte draad) wel expliciet genoemd. Ik vermoed dat mijn unit dus inderdaad wel zo een output heeft, maar ik moet het nog even checken na loshalen radio :)

Over het algemeen is dit een wit met blauwe draad.
Zo is dat ook in mijn foto's bij deze how to.
Je ziet de remote aansluiting die bij de woofer zit, zoek bij je radio een draad met dezelfde kleuren, als die er is.
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Hoi Spaniard,
ik ben pas de gelukkige eigenaar van een mooie Polo 6R Highline. Aangezien ik gek ben op goed geluid heb ik gelijk een Pioneer TS-WX77A gekocht en deze laten inbouwen in mijn RNS 310.
Helaas zie ik nu pas jouw mooie "how to"waardoor ik 200 euro inbouwkosten had kunnen besparen :?
Het is niet eens heel mooi weggewerkt en vind de werking ook niet geweldig.
Ze zeiden dat de ze een pre out gingen creeren door een bepaald stekkertje (t.w.v. 90 euro) te gebruiken die achter de radio aangeloten zou worden en vanuit daar naar de sub. Maar ik kom er nu achter dat ze (denk ik) gewoon op mijn voorspeakers zijn aangesloten. Als ik de bas lager zet van mijn voorspeakers dan gaat de bas van de sub ook lager (mis ik dan nog een hi/low adapter?) en als ik de fader van de voorspeakers op -9 zet dan hoor ik alleen mijn achterspeakers zonder subwoofer.
Voodat ik naar de inbouw terug ga om mijn onvrede te bespreken zou ik eerst van jouw (of iemand anders die dezelfde opstelling heeft) willen weten of dit wel zo hoort. Ze zeggen ook dat als ik een losse versterker en passieve sub wil aansluiten dat de bedrading zich daarvoor leent.
Hopelijk kan iemand mij helder uitleggen wat er wel of niet goed gegaan is.
 
Hoi Spaniard,
ik ben pas de gelukkige eigenaar van een mooie Polo 6R Highline. Aangezien ik gek ben op goed geluid heb ik gelijk een Pioneer TS-WX77A gekocht en deze laten inbouwen in mijn RNS 310.
Helaas zie ik nu pas jouw mooie "how to"waardoor ik 200 euro inbouwkosten had kunnen besparen :?
Het is niet eens heel mooi weggewerkt en vind de werking ook niet geweldig.
Ze zeiden dat de ze een pre out gingen creeren door een bepaald stekkertje (t.w.v. 90 euro) te gebruiken die achter de radio aangeloten zou worden en vanuit daar naar de sub. Maar ik kom er nu achter dat ze (denk ik) gewoon op mijn voorspeakers zijn aangesloten. Als ik de bas lager zet van mijn voorspeakers dan gaat de bas van de sub ook lager (mis ik dan nog een hi/low adapter?) en als ik de fader van de voorspeakers op -9 zet dan hoor ik alleen mijn achterspeakers zonder subwoofer.
Voodat ik naar de inbouw terug ga om mijn onvrede te bespreken zou ik eerst van jouw (of iemand anders die dezelfde opstelling heeft) willen weten of dit wel zo hoort. Ze zeggen ook dat als ik een losse versterker en passieve sub wil aansluiten dat de bedrading zich daarvoor leent.
Hopelijk kan iemand mij helder uitleggen wat er wel of niet goed gegaan is.

Hi Stabu,
Toen ik de set heb gekocht heb ik lang en breed gezocht naar een oplossing om een Pre-Out te krijgen, dit was echter compleet niet mogelijk.
Naar mijn weten geld dit nog steeds.
De radio's die VW inbouwt hebben helaas niet echt de mogelijkheid tot dat soort aansluitingen, dit heeft puur te maken met beperking van de radio qua aansluitingen.

Het zou echter kunnen dat het inbouwbedrijf waar jij hebt gevraagd de inbouw te verzorgen een stekker heeft gevonden die op de radio aan te sluiten is op de poorten voor je speakeruitgangen, welke in zijn connector direct een aftakking maakt.
Althans, met de tests die jij hebt gedaan en het resultaat wat daar uit komt, lijkt het daar enorm op.
Ik heb zelf zo'n stekker nog niet kunnen vinden, maar het lijkt alsof dit eigenlijk precies hetzelfde doet als mijn 'hufter' methode, maar dan met hetzelfde uitresultaat.
Het zal er alleen mooier uit zien achter je radio, en eventueel iets minder verlies in spanning naar je speakers.

Ik weet niet of 90,- voor zo'n stekkertje te duur zou zijn, eerlijk ik ben geen professional, misschien dat iemand anders op dit forum daar een antwoord op kan geven.
Als je zeker wilt weten wat ze nu eigenlijk hebben gedaan zou je kunnen proberen voorzichtig je radio unit uit je dashboard te halen om te spieken.
Dan weet je pas wat ze nu echt hebben gedaan.
Plaats dan evt. foto's in dit thread zodat wij het ook kunnen zien, wellicht herkent iemand het.

Maar anyhow, naar mijn weten heeft een inbouwer zeer beperkte mogelijkheden tot het inbouwen van audio op een Polo 6R i.v.m. de zeer beperkende radio die hierin is gebouwd.
Zij hebben niet echt een andere methode als mogelijkheid om dit te doen.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat zij een inline versterker zouden plaatsen die ervoor zorgt dat je minder signaal verlies en meer versterking hebt.
Bij zo'n oplossing gaan de kosten al gauw boven de 200,- liggen en heb je eigenlijk hetzelfde eindeffect als nu, alleen 'kan' het mooier klinken bij zo'n oplossing.

Maar ook bij een inline versterker en op de manier waarop wij het hebben word er signaal afgetapt van de voor- of achterspeakers en word hieruit door onze subwoofer de basfrequenties gefilterd en afgespeeld.
Dus wanneer je het volume van de gebruikte speaker draden omlaag schroeft daalt dus automatisch het inkomend volume niveau naar de subwoofer (omdat deze afhankelijk is van dit inkomend signaal)
Ook wanneer je bastonen lager zet op radio gebeurt er hetzelfde, het volume van deze tonen word verlaagd en vervolgens krijgt de sub dus weer minder inkomend signaal.
Nou kun je het lagere signaal weer iets boosten met de gain knop op de subwoofer afstandsbediening, maar jij en ik weten allebei dat dat niet echt zoden aan de dijk zet ;)

Ik heb express het signaal van mijn achterspeakers gepakt in mijn polo zodat ik dmv mijn fader en sub instelling op de radio wat mooier de hoeveelheid bas kon bedienen zonder aan mijn voorspeakers te komen.
Aangezien ik meestal in mijn eentje in de auto zit, of met 2 man voorin vind ik de achterspeakers in de deuren van minder belang, vandaar mijn keuze om de andere speakers te pakken.
Na het aansluiten van de subwoofer op de speakerdraded voor mijn achterdeuren merk ik ook wat volume verlies op deze speakers.
Alleen stoort dit niet omdat ik het meeste hoor van de voordeuren en de tweeters, en het subje wat in de kofferbak ligt.
De achterdeurspeakers zijn maar een afterthought voor mij in mijn opstelling.

De sub is aangesloten, en hij werkt.
De werking is helaas niet wat je ervan had verwacht, dat is niet fijn.
Maar er zijn helaas weinig opties bij onze auto's.
Dus je kan klagen bij de inbouwer, maar naast een mooiere afwerking vrees ik dat er weinig meer is wat zij voor je kunnen betekenen. (proberen kan natuurlijk altijd)

Ik heb zelf nog wat andere auto's waarbij ik de complete audio zelf heb geplaatst.
Daar kan ik elke speaker afzonderlijk bedienen en afstellen :)
Maarja, dat zijn wat oudere auto's met meer vrijheid.
Alle ingebouwde radio's van tegenwoordig houden een hoop vrijheid tegen helaas :(
Bij mijn volgende auto kies ik waarschijnlijk voor een lullig open DIN slot ipv ingebouwde troep, want ik ben er zelf ook al aardig klaar mee.

Maar goed, ik hoop dat dit 'te lange' verhaal inmiddels wat meer verduidelijking schept en hopelijk niet meer verwarring.

Succes

Greets,
Spaniard
 
VW  Polo 6R Blue GT, Polo 6C GTI  1.4 TSI ACT, 1.8 TSI 
Stap 3) Speakersignaaldraden doorknippen en doorverbinden met kabelboom.
Om te beginnen starten we met de rechterachterspeaker signaaldraden.
IMG_1027Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1027Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1027.jpg

Knip deze door met behulp van een kniptang.
Let op! knip ze netjes in het midden door en zorg dat je nog voldoende speling hebt om straks eventueel een keer verkeerd te kunnen strippen.
Je kunt eventueel het kabelboomharnas (Het zwarte tape spul dat op de kabels heen zit) een stukje opschuiven/rekken zodat je wat meer kabel bloot kan leggen voor wat extra speling.
Wanneer je de kabel hebt doorgeknipt moeten we een stuk ader blootleggen door de kabel te 'strippen'.
Gebruik hiervoor op je kabelstriptang het 1mm gat. De aders zijn namelijk 1mm dik en de kabel zelf 1,5mm.
IMG_1028Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1028Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1028.jpg

0,5 mm is dus isolatie welke we weg moeten strippen zodat we op zn minst 1cm aan koperader hebben zonder isolatie.
IMG_1031Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1031Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1031.jpg

En nu kunnen we op deze koperaders de kopjes knippen welke we eerder hebben aangeschaft.
IMG_1029Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1029Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1029.jpg

IMG_1030Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1030Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1030.jpg

Schuif deze over de koperader en knijp ze dicht met het uiteinde van je kabelstriptang.
Ik raad aan altijd op 2 plekken naast elkaar de kopjes dicht te knijpen, zo heb je op 2 punten frictie waardoor ze beter blijven zitten.
Vervolgens kunnen we deze kopjes ook gebruiken om de bijgeleverde kabel bij de subwoofer direct op te klikken ;) dat is handig Big Grin
En wanneer je de auto in moet leveren en de spullen weg wilt halen klik je de kabel er weer handig tussenuit en verbind je alles weer direct door met dezelfde kopjes :) En dat alles zonder schade aan de bekabeling :)

Let op dat je de juiste kopjes aan de correcte kant gebruikt.
Voor de + speakerkabels (Zwart/Rood en Wit/Rood gekleurde kabels moet de male connector aan de kant van de Quadlock connector zitten en de female connector aan de kant van de rest van de draadboom, zie afbeelding hieronder.

IMG_1033Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1033Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1033.jpg

Sluit nu de aftakking als volgt aan:
de kant waar de sticker aan hand met ´From Amp´ aan de quadlock stekker zijde en de kant met de´To Speaker´ zijde aan de kant van de rest van de draadboom.
Je hebt bij de kabels voor het signaal af te tappen 2 identieke setjes, 1 wit en 1 grijs gekleurd.
Het maakt niet uit welke je voor links en welke je voor rechts gebruikt.
Het geluid dat we aftappen is stereo, maar het geluid wat we uitzenden is in principe mono.
IMG_1034Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1034Small.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1034Small.jpg


Dit zelfde doen we ook voor de min kabel.
IMG_1035Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1035Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1035.jpg

En ook hier weer op dezelfde manier de kabels aansluiten.
IMG_1036Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1036Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1036.jpg

Nog 1 afbeelding voor de duidelijkheid.
IMG_1038Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1038Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1038.jpg

Exact hetzelfde doe je ook voor het linker speaker kanaal.
Let hierbij weer op de kleurtjes. ;) en ook op waar je een male en waar je een female connector op knipt ;)
IMG_1039Small.jpg

http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1039Medium.jpg
http://spaniard.nl/polobgt/Other/Pioneer TS-WX77A/IMG_1039.jpg

Gefeliciteerd, je hebt de kabels nu succesvol geknipt om ervoor te zorgen dat we een signaal hebben voor onze versterker/subwoofer.
is dit niet handiger!!
http://www.goedkopeautoradio.nl/a-36187232/volkswagen/line-out-rca-stekker-audi-seat-skoda-vw/
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 

Jaa inderdaad het is toch hartstikke zonde om de originele bekabeling te verknippen..
Ik zelf heb de originele quadlock uit elkaar gehaald je kan een pennetje indrukken en vervolgens dat blokje met de originele speakerkabels eruit klikken vervolgens koop je een extra quadlockstekker hier maak je je speakerkabels aanvast welke je naar je versterker laat lopen vervolgens pak je het blokje welke je uit je originele quadlock stekker hebt geschoven en vervolgens klik je deze in je nieuwe quadlock stekker dan ben je er ook zonder de boel te verknippen.
 
-  Sirt  Kowed 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!