Polo start niet

Beste lezer,

Ik ben benieuwd of iemand me kan helpen met het volgende probleem:

Een polo 1.9sdi 2002 9n heb ik tot een tijd geleden als trotse bezit. Helaas heeft de auto een onverklaarbaar (voor mij) euvel. In een jaar tijd had de auto 36000 kilometer gelopen zonder geen enkel probleem. Rijdend op de snelweg viel de auto zonder aankondiging uit, na het controleren van de auto op signalen tempratuur enzovoort geen gekke dingen gevonden en de auto weer opgestart. Na een paar honderd meter weer uitgevallen en de anwb gebeld. Toen de anwbman de auto wou starten gaf deze heel veel toeren, viel uit en sinds dien heeft deze niks meer gedaan.

Wat is er gecontroleerd:
-relais
-zekeringen
-dynamo
-startmotor

Wat is er vervangen:
-brandstofpomp
-verstuivers en boegies??

Wat is er zonder succes gedaan:
-eigen brandstoftank omgeleid door jerrycan (filter en slangen omzeilen)
-bij de verstuivers iets opengedraaid en na contact omdraaien komt daar wel diesel maar gaat niet naar de motor
-met remreiniger bij de luchtinlaat gespoten en auto start dan wel


Ik dacht zelf aan misschien distributieriem versprongen? (Loopt wel goed op remreiniger) Of wellicht een ecu defect?

Weet jij misschien wat het kan zijn en wat dit me gaat kosten?

Alvast bedankt voor het lezen en een reactie.

Met vriendelijke groet!
 
Volkswagen  Polo 9n  1.9 Sdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!