Marchel stelt zig voor

Beste forum leden,


Sinds enige maanden ook een trotse bezitter van een VW Polo 6r 1.2 TSI met DSG. Bouwjaar 2010

met relatief weinig km op de teller (60.000). Ik ben woonachtig in Zevenaar.

Enkel zaken die ik heb verandert aan mijn auto:

RCD310 vervangen voor een clone omdat ik bluetooth en navigatie miste. Originele nieuwe dealer RNS510 i.c.m. bluetooth en navigatie was mij iets te duur. En via marktplaats wordt te veel gestolen rommel aangeboden en daar doen wij niet aan mee. Uiteindelijk gekozen voor een Autopumkin 7”. Dit is een Android 7.0 nougat radio met de mogelijkheid om via tethering/hotspot je mobiel draadloos te koppelen. Hierdoor heb ik o.a. Google maps, Flitsmeister en Spotify op de radio.

Bestaande H7 koplamp omgebouwd naar LED. H7 lampen vervangen voor H7 Lumiled van Philips. Over het resultaat ben ik dik tevreden. Helder wit licht en geen hinderlijk strooilicht. Dit kan overigens volgens mij wel tot afkeur leiden bij APK!

Mistlampen met bocht verlichting aangelegd. Mistlamp geschakeld als DLR en voorzien van H8/H11 Lumiled Philips. De bochtverlichting moet ik nog mee aan de slag omdat ik hiervoor geen losse ba15s fitting heb kunnen vinden (tips?)

Achteruitrijcamera in de bumper verwerkt.

In eerste instantie OBD eleven aangeschaft. Kan een hoop maar niet zo diep als een VCDS. Gebruikte originele VCDS 16.8.4 aangeschaft om wat opties aan en uit te zetten.

Tot slot MF stuur met flippers geïnstalleerd. Ik had een standaard stuur zonder knoppen en nu het stuur, zie foto. Volgens de nodige beschrijvingen de extra draadjes aangelegd en VCDS gebruikt. Flippers werken prima samen de DSG bak. Ook de radio is te bedienen. Ik krijg echter de verlichting van het stuur, de boordcomputer en de cruisecontrole niet bedient met het stuur. Heeft iemand van het forum misschien een tip? (BCM PQ25 H+4 software 6R0937087F)
 

Bijlagen

  • MF stuur.jpg
    MF stuur.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 52
Vw  Polo 6r  1.2 TSI 105pk DSG 
Nee helaas. Enige bijzondere is denk ik wel het stuur. Voor de rest is het nog hele kale Polo in vergelijking
met de overige leden. Ik heb overigens wel veel inspiratie op kunnen doen op het forum dus er volgen nog
wel wat kiekjes
 
Vw  Polo 6r  1.2 TSI 105pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!