Bougies vervangen 6R 1.2tsi

Goedemiddag allen,

Afgelopen weekend zou ik even mijn bougies vervangen (55.000 km).
Nu was dit toch lastiger dan ik had verwacht. Wij hebben hier namelijk nog een andere polo 6r staan (een 3 cil). Hier kon ik gewoon bovenop de bougies eruit draaien. Op de 1.2 tsi zit bovenop de bobine.

Wie zou mij kunnen helpen waar ik precies moet zijn. Als ik de bougieskabels volg dan komen deze wel uit in de motor, maar volgens mij kan ik deze er niet zomaar uit trekken??

Alvast bedankt voor de moeite,
Albert
 

Bijlagen

  • 1.2-tsi-motor-foto.jpg
    1.2-tsi-motor-foto.jpg
    153.5 KB · Weergaven: 128
Hoi Berkii,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb in de foto omcirkeld waar ik probeer de de kabel los te krijgen. Dit wil echt niet goed.. er zit wel wat ruimte in, maar ben bang deze kapot te trekken... er zit namelijk ook een stukje op met ijzer. Hoe doen ze dit in de garage? Zijn hier nog tips&tricks voor?
 

Bijlagen

  • 2010_vw_polo_77tsi_044-4c36820c0287f-mc-819x819.jpg
    2010_vw_polo_77tsi_044-4c36820c0287f-mc-819x819.jpg
    115.3 KB · Weergaven: 159
Wij hebben speciale tang er voor maar ze zullen wel vast zitten als motor koud is moet je bij die Chrome stuk met je vingers hard aan trekken .trek niet aan de kabels dan maak je ze stuk als het niet lukt mag je langs rijden morgen kan ik ze voor je fixen
 
vw polo 6r 1.2TDI BM  comfortline  1.2TDI 
Hoi Berkii,
Heb de kabels los gekregen... wou de bougie eruit draaien en toen knapte het handvat.
 

Bijlagen

  • r2JcMLBKq4yYLm-LZaEWdXkz2ccmUgonFxbKJpudLpY.jpg
    r2JcMLBKq4yYLm-LZaEWdXkz2ccmUgonFxbKJpudLpY.jpg
    58.2 KB · Weergaven: 135
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!