AIRBAG MODULE CRASH DATA (DEFECT? FOUTMELDING B2000)

Hoi allemaal,


ik heb een polo 2g 2019 met crash data in de airbag module, er zit ook een B2000 melding op die aangeeft dat de module defect is.

het gaat om 2Q0959655AH.

IS er iemand die tegen een vergoeding mijn airbag module kan repareren of kent er iemand een adresje?
:-)
 
Polo  AW  1.0 
Crashdata in een airbag module betekend dat de auto betrokken is bij een ongeval waarbij de airbagsensoren getriggerd zijn. Deze storing is in de meeste gevallen NIET te wissen met behulp van een simpele OBD lezer. De crashdata is vergelijkbaar met de informatie op een zwarte doos van een vliegtuig: Hierin staan de exacte gegevens opgeslagen ten tijde van de crash en daarmee ook de reden van het aansturen van de airbags.

Ik weet dit omdat ik in t zelfde schuitje zat met een Saab 9-3. Toen eens de airbag module gewisseld van een andere Saab maar liep daar meteen weer tegen de volgende foutcodes aan omdat het airbag systeem toch afweek tov de gecrashede. Uit eindelijk heb ik na lang zoeken een bedrijf gevonden die de data kon verwijderen: http://www.crash-data.eu/nl/contact.html

Voor een niet al te gek bedrag (overigens had ik weinig keus, van een Saab Aero uit 2004 is nu eenmaal niks nieuws verkrijgbaar en een vergelijkbare airbagmodule was al helemaal nergens te vinden) heeft deze man de PROM gewist van crashdata en de module functioneerde na afloop weer zoals gewenst zonder een lampje en of foutcode!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Overigens (correct me if im wrong) word de B2000 getriggerd omdat er crashdata aanwezig is. Uit veiligheidsoverwegingen word hierdoor de airbagmodule "onklaar" gemaakt om te voorkomen dat er nog een airbag uitklapt tijdens het uitvoeren van een reddingsactie. Maar zoals ik al zei: da week nait zeker!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!