hadden jullie deze al gezien?

Wat algemene info:

Volkswagen gaat de extreme Golf R400 daadwerkelijk in productie nemen.
Het Amerikaanse Car&Driver heeft dit opgetekend uit de mond van Heinz-Jakob Neusser, ontwikkelingschef van het Duitse merk. Wanneer de R400 dan op de markt komt, is nog niet bekend.

Onder de kap van de R400 ligt een tot 400 pk en 450 Nm opgevoerde motor uit de Golf R. De aanpassingen aan het blok zijn gering, aldus Neusser: "We hebben in hoofdzaak alleen de turbodruk aangepast, de basisarchitectuur van de 2,0-liter turbomotor kan dit vermogen aan."
Neusser geeft verder aan dat het zeer waarschijnlijk is dat de Volkswagen Group dit blok ook in de modellen van andere merken gaat gebruiken. Welke modellen, dat is echter nog onduidelijk.
In de Golf R400 zorgt de turbomotor voor een sprint naar 100 km/h in 3,9 seconden. De topsnelheid is begrensd op 280 km/h.
 
ZoietsStick Out Tongue Even snel gephotoshopt
Polo-6c-R300.jpg


En een grijs/zwarte:
Polo-6c-R300_grey.jpg
 
Laatst bewerkt:
Basis EA888 gen 3 is idd goed, maar enkel turbodruk aanpassing lijkt me wel wat weinig. Goede aan deze motor (ook in golf 7 gti, r) is dat ie een MPI systeem heeft. Is blijkbaar enkel wel voor de EU versie. Dus zo geregeld dat bij lage belasting MPI zen werk doet en bij vraag naar hoog vermogen => directie injectie. Weet niet hoe het zit met de nieuwe 1.8 motor in de polo 6c gti, maar die is in ieder geval ook gebaseerd op EA888.
 
Basis EA888 gen 3 is idd goed, maar enkel turbodruk aanpassing lijkt me wel wat weinig. Goede aan deze motor (ook in golf 7 gti, r) is dat ie een MPI systeem heeft. Is blijkbaar enkel wel voor de EU versie. Dus zo geregeld dat bij lage belasting MPI zen werk doet en bij vraag naar hoog vermogen => directie injectie. Weet niet hoe het zit met de nieuwe 1.8 motor in de polo 6c gti, maar die is in ieder geval ook gebaseerd op EA888.
Klopt Eddy! De 1.8TSi EA888 gen3 motor is een mooi stukje techniek!
De motor is uitgerust met dubbele injectie (een direct en een indirect systeem per cilinder; max 200bar) om onder alle mogelijke belasting situaties een perfecte mengselvorming mogelijk te maken. Bij deze motor is het uitlaatspruitstuk in de cilinderkop geïntegreerd en bovendien watergekoeld. Scheelt weer brandstof ;)
Bij een koude start wordt de complete koeling ook stilgelegd totdat de motor op bedrijfstemperatuur is.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!